Műanyag trash (Cecil B. Demented)

  • - orosz -
  • 2001. július 5.

Film

Nehéz szabadulni az érzéstől, hogy John Waters számára a médium csupán kapóra jön a saját szórakoztatásához. A dramaturgia Watersnél sosem prioritás, első filmjeit akkor készítette, amikor film szakos csoporttársainak "ezredszerre kellett végignézni a
Nehéz szabadulni az érzéstől, hogy John Waters számára a médium csupán kapóra jön a saját szórakoztatásához. A dramaturgia Watersnél sosem prioritás, első filmjeit akkor készítette, amikor film szakos csoporttársainak "ezredszerre kellett végignézni a

Műanyag trash

Cecil B. DementedPatyomkin páncélost". A Warhol-párhuzam nemcsak a meghatározó underground gyökerek, hanem a hírnév mint visszatérő motívum miatt is eszünkbe juthat. Utóbbi két filmjében a híressé válás egyenesen a konfliktus forrásává lép elő, még ha a főszereplők pont egymással ellentétes utat járnak is be. Kuki (Edward Furlong) formatagadása miatt lesz sztárfotós, Honey Whitelock (Melanie Griffith) a legcikibb típusú hírességből lesz underground halálangyal - és így is sikeres. A Cecil B. Demented alapötlete - egy trashfilmes elrabol egy filmsztárt, és aztán különböző terrorakciókra kényszeríti a filmes establishment ellen - tagadhatatlanul watersi, de a megvalósítás zavaróan egyenetlen, túl sok a klisé, a trashfilmes megszállottságát pedig még Tim Burton is eredetibben ábrázolta az Ed Woodban. Melanie Griffith tehetsége viszont, amint a Sztárral szemben című filmben is bizonyította, önmaga paródiájának eljátszásában merül ki. Waters, ugyanúgy, mint Cecil B. Demented, szemmel láthatóan az ő brutális dekonstruálásában leli legfőbb örömét, és aki élvezni akarja a filmet, kénytelen osztozni vele ebben.

- orosz -

Forgalmazza a Best Hollywood

Figyelmébe ajánljuk