Műanyag trash (Cecil B. Demented)

  • - orosz -
  • 2001. július 5.

Film

Nehéz szabadulni az érzéstől, hogy John Waters számára a médium csupán kapóra jön a saját szórakoztatásához. A dramaturgia Watersnél sosem prioritás, első filmjeit akkor készítette, amikor film szakos csoporttársainak "ezredszerre kellett végignézni a
Nehéz szabadulni az érzéstől, hogy John Waters számára a médium csupán kapóra jön a saját szórakoztatásához. A dramaturgia Watersnél sosem prioritás, első filmjeit akkor készítette, amikor film szakos csoporttársainak "ezredszerre kellett végignézni a

Műanyag trash

Cecil B. DementedPatyomkin páncélost". A Warhol-párhuzam nemcsak a meghatározó underground gyökerek, hanem a hírnév mint visszatérő motívum miatt is eszünkbe juthat. Utóbbi két filmjében a híressé válás egyenesen a konfliktus forrásává lép elő, még ha a főszereplők pont egymással ellentétes utat járnak is be. Kuki (Edward Furlong) formatagadása miatt lesz sztárfotós, Honey Whitelock (Melanie Griffith) a legcikibb típusú hírességből lesz underground halálangyal - és így is sikeres. A Cecil B. Demented alapötlete - egy trashfilmes elrabol egy filmsztárt, és aztán különböző terrorakciókra kényszeríti a filmes establishment ellen - tagadhatatlanul watersi, de a megvalósítás zavaróan egyenetlen, túl sok a klisé, a trashfilmes megszállottságát pedig még Tim Burton is eredetibben ábrázolta az Ed Woodban. Melanie Griffith tehetsége viszont, amint a Sztárral szemben című filmben is bizonyította, önmaga paródiájának eljátszásában merül ki. Waters, ugyanúgy, mint Cecil B. Demented, szemmel láthatóan az ő brutális dekonstruálásában leli legfőbb örömét, és aki élvezni akarja a filmet, kénytelen osztozni vele ebben.

- orosz -

Forgalmazza a Best Hollywood

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.

Utat tört magának

Tasó Lászlót 2022-ben még szavazati rekorddal választották országgyűlési képviselővé, jövőre már csak listán indítja a Fidesz–KDNP. Nyíradonyban, ahol harminc éve lett polgármester, és ahová dőlt az uniós pénz, az új vezetés kifizetetlen közvilágítási számlával, büntetőeljárásokkal szembesült, továbbá azzal, mi minden függ a képviselőtől.