Szemrevaló

„Nincs félelem”

Maren Eggert színész

Film

Almának, a berlini értelmiséginek együtt kell élnie Tommal, a humanoid robottal – a kísérlet olyan jól sikerül, hogy a németek az Én vagyok a te embered című filmet indítják az idei Oscar-versenyben (a magyar nézők a Szemrevaló filmfesztiválon láthatják először). A szerepről és a hozzákapcsolódó dolgokról beszélgettünk a Deutsches Theater művészével.

Magyar Narancs: Tom robot létére Rilkét is tökéletesen szaval. Nem tart attól, hogy hamarosan a robotok jobban szavalják a klasszikusokat, mint a hús-vér színészek?

Maren Eggert: Remélem, nem. Nem szeretnék munkanélkülivé válni. Ha mégis bekövetkezne, amiben nem hiszek, az nagyon rossz lenne nekünk, színészeknek.

MN: Ön szaval?

ME: Szeretek szavalni, Heinét például. Hallhat is egy Heine-lemezen. Szeretem a versekkel való munkát, elmerülni a szövegben, ráhangolódni a ritmusára, addig dolgozni rajta, amíg meg nem nyílik a világa. Schillertől Az örömhöz szép kihívás volt, hiszen mindenkinek Beethoven zenéje ugrik be, nekem is. Folyton a jól ismert dallamok jártak a fejemben, miközben nekem csak szavalnom kellett, zene nélkül.

MN: A robotot alakító Dan Stevens a brit színpadokon kezdte, ön Berlinben játszik. Nagyon más iskola a kettő?

ME: Épp ellenkezőleg, a színházi munkáinkban találtuk meg a legtöbb közös pontot. Főleg Shakespeare-ben. Az a fajta filmkészítői közeg azonban, amihez Dan szokott Amerikában, nagyon más, mint a mienk.

MN: Épp egy amerikai regény, A szabadság útjai színpadi adaptációjában játszik. Richard Yates regényéből film is készült, Kate Winslet játszotta azt a szerepet, amit most ön a színpadon. Ez mennyire befolyásolta?

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.