Film

Önkívület

  • - kg -
  • 2015. augusztus 30.

Film

Ben Kingsley, aki volt már minden, talán csak papucs orrán pamutbojt nem, úgy fest, mintha még mindig a Perzsia hercege főgonoszát adná, pedig az a mese már rég lefutott. Barátunk, Ben most épp New York ingatlanbáróját alakítja, akinek előszobájában annyi az arany, hogy attól a posztkomcsi diktátorok kedvenc WC-aranyozójának is tátva maradna valamije. Ám enyhet az arany sem adhat, hősünk haldoklik ugyanis, de mert még élne egy emberöltőt, és ki tud pen­getni néhány százmilliót, új testet vásárol, amibe a tudatát átültetik. Megy minden, mint a karikacsapás, Kingsley belseje Ryan Reynolds külsejében talál magára, és hogy ezzel is megvolnánk, két irány kínálja magát: jöhetne valami vicces blődség is egy hirtelen s bátor hangulatváltás után, vagy marad a már megkezdett komorság, és rohamos elthrilleresedésnek lehetünk tanúi. Egy hamarosan előkerülő lángszóró és Reynolds összevérzett inge semmi kétséget nem hagy afelől, hogy nevetni itt legfeljebb az nevethet, aki képes maga elé képzelni azt a sze­rep­osztó meetinget, ahol a Kingsley–Reynolds párosítás először felmerült. Robert Altman pati­nás Hollywood-szatírája, A játékos tele volt ilyen jelenetekkel, de ne térjünk el a véres ingtől: viselője azzal a három arckifejezéssel (csodálkozás+elszántság+ellágyulás) csinálja végig a filmet, amit a jeles színésztől megszokhattunk, de ettől még az Önkívület akár az év akció-thriller-sci-fije is lehetne. Hogy nem az lesz, az főleg egy halálos betegségből felgyógyult cuki kislány és nehéz­ életű édesanyja szűnni nem akaró, együttes gügyögésének köszönhető.

A Freeman Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.