Pálfi György Wass Albert-filmet forgatna

  • narancs.hu
  • 2019. január 7.

Film

Trianon traumájáról készítene egy horrorfilmet Pálfi György, Wass Albert novellájából,

A rendező a januári Filmvilágnak adott interjút, ebben beszélt legújabb filmötletéről, vette észre a Magyar Hang. Pálfi azt mondta,  filmet készíteni Magyarországon csak közpénzből lehet, amit a kormány oszt szét, tehát muszáj együttműködni velük. Márpedig ő az országot szeretné szolgálni, és nem érti, miért utasítják el időről időre. Már azzal is elégedett lenne, a Filmalap legalább a filmtervek kidolgozásában támogatná. Ezért próbál meg olyan ötletekkel előállni, amiket szerinte nem lehet visszautasítani. Ilyennek gondolta a Toldit, Rejtő Jenőt, vagy a Cserna-Szabó András regénye alapján tervezett Sömmit. Ezek elég nagyszabású és drága filmtervek voltak, ám Pálfi most már megelégedne mindössze 300 millióval is, amiből ki tudná hozni a horrort „Trianon traumájáról, a jobboldali pártok kedvenc írójától, a sok faluban szobrot kapó Wass Alberttől. Ha ezt sem támogatják, akkor nem tudok másra gondolni, mint hogy nincs szükségük a munkára, amit rendezőként el szeretnék végezni.”

false

 

Fotó: MTI

A felvetésre, miszerint Wass személye körül éles politikai viták zajlanak, Pálfi azt válaszolta: neki nem ezzel kell foglalkoznia, hanem hogy jó filmet készítsen a történetből. Szerinte Wass nem volt a legjobb írók egyike, de „azt el lehet ismerni, hogy jó történetmesélő volt.” Az antiszemitizmus-vádról a rendező azt gondolja, hogy a Vukot meg a nácikkal kollaboráló Fekete István írta, aki a „mai napig betiltott Kovács István című film forgatókönyvét írta Páger Antallal a főszerepben.” A Vukról mégis le tudják választani ezt a vádat, és Pálfi szerint Wass Albert műveiről is le lehet.
A rendező egyébként megköszönte a Filmalapnak azt is, hogy hét év után támogatták egy filmjét, Az Úr hangját, miután a Toldinak megítélt 900 milliós támogatást visszavették.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.