Pálfi György Wass Albert-filmet forgatna

  • narancs.hu
  • 2019. január 7.

Film

Trianon traumájáról készítene egy horrorfilmet Pálfi György, Wass Albert novellájából,

A rendező a januári Filmvilágnak adott interjút, ebben beszélt legújabb filmötletéről, vette észre a Magyar Hang. Pálfi azt mondta,  filmet készíteni Magyarországon csak közpénzből lehet, amit a kormány oszt szét, tehát muszáj együttműködni velük. Márpedig ő az országot szeretné szolgálni, és nem érti, miért utasítják el időről időre. Már azzal is elégedett lenne, a Filmalap legalább a filmtervek kidolgozásában támogatná. Ezért próbál meg olyan ötletekkel előállni, amiket szerinte nem lehet visszautasítani. Ilyennek gondolta a Toldit, Rejtő Jenőt, vagy a Cserna-Szabó András regénye alapján tervezett Sömmit. Ezek elég nagyszabású és drága filmtervek voltak, ám Pálfi most már megelégedne mindössze 300 millióval is, amiből ki tudná hozni a horrort „Trianon traumájáról, a jobboldali pártok kedvenc írójától, a sok faluban szobrot kapó Wass Alberttől. Ha ezt sem támogatják, akkor nem tudok másra gondolni, mint hogy nincs szükségük a munkára, amit rendezőként el szeretnék végezni.”

false

 

Fotó: MTI

A felvetésre, miszerint Wass személye körül éles politikai viták zajlanak, Pálfi azt válaszolta: neki nem ezzel kell foglalkoznia, hanem hogy jó filmet készítsen a történetből. Szerinte Wass nem volt a legjobb írók egyike, de „azt el lehet ismerni, hogy jó történetmesélő volt.” Az antiszemitizmus-vádról a rendező azt gondolja, hogy a Vukot meg a nácikkal kollaboráló Fekete István írta, aki a „mai napig betiltott Kovács István című film forgatókönyvét írta Páger Antallal a főszerepben.” A Vukról mégis le tudják választani ezt a vádat, és Pálfi szerint Wass Albert műveiről is le lehet.
A rendező egyébként megköszönte a Filmalapnak azt is, hogy hét év után támogatták egy filmjét, Az Úr hangját, miután a Toldinak megítélt 900 milliós támogatást visszavették.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.