Film

Pán

Film

Egy kisfiú, aki nem akar felnőni; indiánok, tündérek, ketyegő krokodil, kalózok és repülő kalózhajók. A gyerekek már ennyivel kilóra meg vannak véve, sőt a gyereklelkű felnőttek is. J. M. Barrie klasszikusának lényege, akármennyit is variálják, megmarad: higgyünk önmagunkban, merjük elképzelni a lehetetlent; mindannak ellenére, hogy a minket üldöző krokodil könyörtelenül ketyeg és az elveszett fiúk szimbolikáját sem nehéz felnőtt fejjel felbontanunk. Éppen ezért Sohaországra szükség van, Sohaországnak pedig, ahogy ez a filmiparban mostanában szokás, szüksége van egy előtörténetre. A keret a II. világháború egy angliai árvaháza, innen indul el a kalandvágyó Péter, amikor feltűnik a Luftwaffe bombázói közt Feketeszakáll repülő vitorlása. A fan­tasztikum cselesen és izgalmasan kúszik be a történetbe, apró jelek visznek el minket Hugh Feketeszakáll Jackman némileg steampunk Sohaországába, ahol az ellopott gyerekek végeznek rabszolgamunkát egy tündérporbányában. Péternek kell megmentenie a szigetet, a hozzá csapódó Hookkal és az in­dián Tigrisliliommal, hogy néhány mese múlva majd Sohaország is az lehessen, aminek mi ismerjük. Az első címszerepét játszó Levi Miller kedvesen visz minket végig az úton, ahol Péterből Pán lesz, csak a Hookot játszó Garreth Hedlundból nézzük ki nehezen a hamarosan kampókezűvé váló gonoszt. Ez addig nem is nagy baj, amíg Hugh Jackman elparádézza a negatív főhőst. Neki talán kicsit kényelmetlen a mesebeli szerep, az alakításánál sokkal többet nyújt a jelmeztervezője. A jelmezek ugyanis zseniálisak, a megszokott fantasy zsánerképektől mindig csak apró nüanszokkal térnek el, tesznek hozzájuk egy utalást, ami hol a Disney-elődöt, hol egy kosztümös gyerekszíndarabot, hol pedig a világháború fikción túli rémét idézi. Rengeteg a magával ragadó vizuális ötlet, még ha nem is mindig állnak össze koherens egésszé. De maga Sohaország sohább, mint valaha.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”