Film

Péntek Barcelonában

  • - kg -
  • 2013. augusztus 18.

Film

Van itt minden, sőt még annál is több: válás spanyol módra, féltékenységből elkövetett padon ülés, késői megbánás, eltékozolt élet, elhidegülés és visszatalálás, megzavart kutyasétáltatás, női és férfititkok felfedése, megérdemelt munkahelyi megszégyenítés - és mindezek szépen epizódokba szedve, s minden epizódban legalább egy nemzetközileg is ismert spanyol ajkú férfisztár.

Itt van az argentinok jolly jokere, a Szemekbe zárt titkok és a Kínai, elvitelre sztárja, a telefonkönyvet is érzéssel eljátszó Ricardo Darín; sok nézésben megfáradt szeme a szemközti házat pásztázza, ahol feleségét sejti egy másik férfi karjaiban. És itt van Javier Cámara, az Almodóvar-filmek visszatérő szereplője, akit piknikus alkata nem a hősszerelmes szerepekre predesztinált, így neki a könyvelőtípus jutott, aki ügyetlenül bókol, csak hogy visszahódítsa egyszer már jól otthagyott feleségét. De ni csak, az ott nem Eduardo Noriega, aki a Nyisd ki a szemed-del katapultált a nemzetközi ligába, s legutóbb épp Schwarzeneggerrel akasztott bajszot? De bizony, ő lesz az, kicsit elfojtásos, s kicsit munkahelyi légyottra hajt, vajh mi sül ki belőle? És Jordi Mollá meg Luis Tosar? Ha nincs még nekik, nosza, dobja már meg valaki őket egy életmű-Goyával (az Oscar spanyol változata)! Vannak filmek, amikben a felsorolt élethelyzeteknek súlyuk van, s vannak olyanok, melyekben jól öltözött színészek könnyed eleganciával megoldják a feladatot; úgy, hogy a gajra ment életek már-már kívánatosnak tűnnek. A Péntek Barcelonában ilyen film.

Forgalmazza a Cirko Film - Másképp Alapítvány

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.