Film

Tűzgyűrű

  • - kg -
  • 2013. augusztus 18.

Film

Az általános vélekedés szerint Guillermo del Toro mexikói filmrendező, a horror/sci-fi határvidék pionírja, a rajongók örök patrónusa és Az őrület hegyei című klasszikus rémtörténet megfilmesítésének első számú lobbistája felette áll a műfaji nagyátlagnak, az éjjellátóval is csak a kasszát látó, lusta és fantáziátlan hollywoodi iparosok tömegének.

A Tűzgyűrű című új Del Toro-opus - a Középföldéről meglógott, mert az alkotói függetlenséget mindennél többre tartó rendező első Hobbit utáni munkája - épp csak egy kicsit árnyalja ezt a vélekedést. Annyiban csak, hogy Guillermo del Toro, a rajongók örök patrónusa most megmutatta, hogy tud ő éppolyan gagyit, mint amit a nála alacsonyabb rendűnek tartott és rajongói körökben lenézett iparosok, mint a Bayek és Bay alattiak. A helyzet már csak azért is súlyos és jogorvoslatért kiált, mert kiéhezve vártuk, hogy valaki végre megadja a kellő tiszteletet az óriásrobotok kontra óriásszörnyek típusú filmeknek (hívják őket Godzillának vagy Kaijunak, Mechagodzillának vagy Jaegernek), és Del Toróból még ki is néztük, hogy majd ő elhozza a kiéhezett tömegeknek a műfaji megváltást. Erre mit hozott el: a kartonpapírnál is vékonyabb, rokonszenv dolgában is komoly deficittel küzdő (talán mert olyan önérzetesen bután néző és folyton blődségeket beszélő) figurákat, akik a másodpercekre lévő apokalipszis küszöbén is találnak időt arra, hogy mélyen a másik szemébe nézve olyan falvédőszövegekkel jöjjenek, amik kisebb vészek esetén is röhejesnek hangoznának. Egyébként a robot-szörnycsaták rendben vannak.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.