tévésmaci

Perecet égy, jó lovam!

  • tévésmaci
  • 2023. április 26.

Film

Amikor Sztupa és Troché sellőkkel szeretkeztek, szerelem volt az a javából, nem lehetett megszökni előle, elébe kellett inkább menni.

Úgy is mondhatnánk, hogy udvarolni, akkor is, ha ezer veszéllyel járt. Sztupa és Troché számot is vetettek mindennel. Mi van például, ha ők is Melpomené lányai, s azért csábítanak, hogy odavesszünk, vetette fel Sztupa, én ismerek olyan ábrázolásokat, ahol nem is madártestű csajoknak ábrázolják a sziréneket, hanem pont ilyen sellőszerű teremtményeknek. Akkor féljél attól is, hogy disznóvá változtatnak, az amúgy sem lenne nagy fáradság, reagált a szokottnál ingerültebben Troché. De Sztupa nem hagyta annyiban, s mi van, ha esni fog az eső, nézd, milyen feketék a felhők, milyen tajtékos a tenger, mindjárt leszakad az ég. Ebben történetesen igaza volt, mert amikor a sellőkkel szeretkeztek, tombolt a förgeteg, az eső szögesdrótból font ustorként verte meztelen hátukat, a jeges víz alá kellett süllyedni előle, de ilyenkor hamar kifogy a lélegzet, fel kell jönni a felszínre újra meg újra meg újra, s tűrni a csapásokat. A lehunyt pillák mögül is látni kell a cikázó villámokat, el kell tűrni, hogy a természet beszálljon harmadiknak, holott semmi keresnivalója nem lenne ott, éppen, hogy az üres tér kellene, vagy legalább az üres tér felé haladni, hogy amikor végre odaér az ember, a sellő, a semmi által teljesedjen be a minden. Ám erre semmi esély nem mutatkozott, az idő olyan volt, amilyen, az aggályok csak tornyosultak, bár tudták mindketten, hogy előbb dacolni fognak velük, aztán fittyet hánynak rájuk. Ha úgy tetszik, megadják magukat a sorsnak, ha meg így, akkor kihívják a sorsot, egyre megy.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."