Pedofilok, haza!

Polisse

  • - kg -
  • 2012. április 13.

Film

Amilyen izmos a francia filmgyártás, a New York-i rendőrőrsök után közvetlenül a párizsi rendőrőrsök földrajzát ismerjük a legbehatóbban. Olyan ismerős a járás, hogy akár csukott szemmel is eltalálnánk az intézményi kávéautomatáig, s bár Maïwenn filmje különösebb figyelmet nem szentel a gépezetnek, azért jó tudni, hogy szükség esetén merre találni.

Különösebb figyelmet a rendezőnő a rend őreinek szentel, soraikon belül is külön kis családot képeznek a gyermekvédelmi részleg emberei. Ami szörnyűséget gyerekkel csak el lehet követni, arról mind szót is ejtenek a gyermekvédelmisek, s ha van a filmnek egy kevés kis újdonsága, akkor az az, hogy egy gyermekvédelmisnek a pedofil olyan szó, mint banki ügyintézőnek a kamat: a napi szókészlet része, kiejtését sem drámai csend, sem nagyzenekari felvezetés nem előzi meg. Maguk az elkövetők is a rutin részei, csak kevés olyan előállított van, akinek láttán ökölbe szorulnak a rendőri kezek. S hogy mit csinálnak ezek a munkás férfi- és női kezek a munkaidő leteltével, azt is megmutatja a film: van, aki boldogan él, s van, aki kevésbé, de mint arra percenkénti utalás történik, a gyermekvédelem és a kiegyensúlyozott polgári élet nem jár kéz a kézben.


Noha egymásnak adják a kilincset a válogatott gyerekszomorítók, a Polisse tulajdonképpen egy meghitt családi mozi, a maga kissé brutális módján hangulatos dolgozat a gyermekvédelmisek kicsiny és összetartó családjáról. Az erős közeg kétségtelenül jól jön a történetvezetésben nem túl erőskezű, viszont jó tempót diktáló rendezőnek, de mint azt például néhány éve Az osztály is bizonyította, nem kell a gyermekvédelemig futni, ha az ember drámai közeget akar. Bizonyos tehetség felett megteszi egy hétköznapi középiskolai osztályterem is.

Forgalmazza a Mozinet

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.