Film

Rampage – Rombolás

  • - kg -
  • 2018. május 19.

Film

Nem kell mindig olyan fenemód finnyásnak lenni; most, hogy végre nem azt kell méregetni, hogy Gary Oldman megérdemelte-e az Oscart, vagy csak a maszkmestereknek volt köszönhető a sikere, ideje visszatérnünk a filmművészet tiszta forrásához; a creature feature-höz. Ez az a nagy múltú műfaj, amelyben óriáshangyák (Them!, 1954), óriástarantulák (Tarantula, 1955) vagy az 50 láb magas nők (Az 50 láb magas nő támadása, 1958) hozták rá a frászt népnevelő jelleggel a népre, de hiába a hosszú combok és az ízeltlábak, az óriásmajmokat semmi sem tudta letaszítani a műfaj King Kong (1933) óta uralt trónjáról. Fekete-fehérben minden patinásnak tűnik, már csak emiatt – túl színes – sem lesz Dwayne „The Rock” Johnson új filmjéből klasszikus, pedig minden adott hozzá: a bikanyakú sztár a világ legkigyúrtabb főemlősszak­értőjét játssza (bár nem kizárt, hogy a főemlősszakértők ilyenek), mégsem ő a fő attrakció, hanem egy mutáns óriásgorilla, egy mutáns óriásfarkas és egy mutáns óriáskrokodil. Gary Oldman mindegyiket mívesen eljátszaná, de a Szikla sem egy ma született műfaji turista; volt ő már félember-félskorpió (A múmia visszatér) emléke örökké velünk marad. Ugyanez nem mondható el a Rombolásról, mely se nem fekete-fehér, se nem elég röhejes, pedig elhangzik – egyenesen The Rock szájából – a „neuromuszkuláris aktivitás” és valaki a „bioszonáris kommunikációt” is bedobja, de még így is túl emberiek a szereplők, senki sem akar 50 láb magas lenni. Bezzeg Gary Oldmannak nem kéne kétszer mondani.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."