Film

Red 2

  • - kg -
  • 2013. szeptember 15.

Film

Minden jó véget ér egyszer, és ez a közepesen jó dolgokkal is így szokott lenni, mint amilyen például a Red 2 első része volt. Nem volt az több kis színes foltnál a nagy műfaji palettán, és ha nincs Morgan Freeman, aki arcán elterülő vigyorral stírölte az idősek otthona ápolónőjének fenekét, és Helen Mirren, aki tőle szokatlan testhelyzetekben brillírozott hatalmas fegyverekkel finom angol kezében, akkor talán ma már nem is emlékeznénk semmire a fennforgásból.

Persze azon túl, hogy Bruce Willis és John Malkovich forgatta a szemét, ahogy olyankor szokták, amikor ironikusan kell gyilkolgatni. A naftalinból előrángatott nyugdíjas ügynökök akcióvígjátéka (munkás műfaj, nehezen sül el jól) semmit sem tett hozzá semmihez, képregényes múltját jól titkolta, s legfeljebb arra hívta fel a figyelmet, hogy Chevy Chase és Dan Aykroyd fénykora ('80-as évek) óta mennyire nem változott semmit a világ. A Red 2 felől nézve viszont a Redet nem iparos legények, hanem könnyűkezű művészek készítették, így aki szép emlékként akarja megőrizni, ahogy Helen lőtt, John akadékoskodott, Bruce meg könnyeden kopasz volt, az válasszon más elfoglaltságot. Nem mintha a többieket súlyos bántódások érnék, Helen lő, John akadékoskodik, Bruce meg még mindig olyan emberien kopasz, nem beszélve Sir Anthony (Hopkins) univerzális, bármely filmben bevethető nézéséről és Zeta-Jones meleg presztízsmosolyáról. Akcióban is ráígértek az eredetire, s épp így lesz az egész egy futottak még Bruce Willis-film. Egy a millióból.

Forgalmazza a Pro Video

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.