Film

Előtted az élet

  • 2013. szeptember 15.

Film

Paolo Virzi erősen publicisztikus filmjében a briliáns intellektusú, de szerény modorú kiváló munkát is alig kap, viszont a megúszásban gyakorlott nyegle csodásan érvényesül. Míg évfolyamtársai kisebb-nagyobb megalkuvások segítségével (pl. a Big Brother "íróiként") kezdik kiépíteni egzisztenciájukat, a filozófiát végzett hősnő kitűnő diplomája ahhoz elég, hogy irigyelt osztályelsőből egy nyugdíjasokat bombázó multinacionális cég telemarketingesévé legyen.

A cég maga pontos metaforája a fogyasztásra épülő, globalizált társadalomnak: eladni valamit, amire voltaképpen nincs szükség, azoknak, akik nem ismerik fel, miféle manipuláció áldozatai, s mindehhez felhasználni a leghatékonyabb kommunikációs technikákat. A romlatlan lány előtt feltárul a modern kapitalizmus ezen emblematikus szegmensének beteges és destruktív világa, amelynek azok is áldozataivá válnak, akik működtetik, hiszen a manipuláción alapuló mindennapi élettevékenység szükségképpen farag léthazugságban élő embereket az ezzel foglalkozókból - előbb-utóbb minden látszólag sikeres életpálya őrjöngő rombolásba fordul.

Az olasz rendező hangja mégsem drámai, inkább keserű, tragikomikus. Bár túlzsúfolt a cselekmény, s a magánéleti konfliktusok nem mindig állnak összefüggésben a főtémával, a szeretkezések-meztelenkedések ilyetén bemutatása teljesen indokolatlan, a főhős idealizmusában van valami kínosan 19. századi, és a váratlanul megjelenő osztályharcos szemszög lerántja az elemeltebbnek induló filmet, mégis: tisztességes, tanulságos mozi ez.

Forgalmazza a Cinenuovo

Figyelmébe ajánljuk

Népi hentelés

Idővel majd kiderül, hogy valóban létezett-e olyan piaci rés a magyar podcastszcénában, amelyet A bűnös gyülekezet tudott betölteni, vagy ez is olyasmi, ami csak elsőre tűnt jó ötletnek.