Film

Régi motoros

Mission: Impossible – Utóhatás

  • - kg -
  • 2018. szeptember 9.

Film

Párizs, Franciaország, helyi idő szerint valamikor délután. Egyik járókelő a másikhoz: Ne haragudjon, möszjő, hogyan jutok el az operába? Gyakorolni, sokat gyakorolni!

A párizsi operaházba metróval is el lehet jutni, de Tom Cruise, az örök stréber és javíthatatlan perfekcionista, aki közvetlenül a világrajövetele után körbefutotta a szülészet épületét és csak ezután sírt fel, szóval Tom, a született atléta természetesen a gyakorlást választotta; szokásos hangszerén, egy nagy teljesítményű BMW-motoron közelíti meg a Palais Garnier-t, nyomában a francia rendőrség operabarát motorosaival. Cruise-t ezért szeretjük; ő az operába is motoron jár, kaszkadőrt és bérletet nem használ, maga üli meg, amit meg kell ülnie, az ő filmjeiben máshogy berregnek a motorok is – azok is érzik, hogy ki kell tenniük magukért. De Tom nemcsak nemzetközi kém, a jó ügyek fáradhatatlan bajnoka és vadakat terelő juhász (utóbbi persze csak álöltözet, elvégre ez egy Mission: Impossible film), hanem a kultúra nagykövete is, ezért a párizsi buli után a Tate Modern tornyára kapaszkodik fel – ez is egy módja a tárlatlátogatásnak.

És az is egy módja a filmkészítésnek, amit Tom csinál, és amiben nincs nála jobb: hol a lábát törve ugrik épületről épületre, hol 25 ezer láb magasból veti ki magát egy röpzajból. Ha mindeközben Lalo Schifrin fenomenális zenéje szól, akkor Mission: Impossible filmet látunk, ha másé, akkor alighanem egy másik Cruise-filmben vagyunk, mindegy is, ma (helyi idő szerint délután) a tetőről tetőre való ugrásban nincsen nála nagyobb színész.

Forgalmazza a UIP–Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.