tévésmaci

Szamarak szigete

  • tévésmaci
  • 2012. szeptember 9.

Film

Amikor Sztupa és Troché azt kutatták, hogyan is jutunk a csillagokba, többlépcsős munkatervet eszeltek ki. Mivel abban hamar megegyezésre jutottak, hogy a csillagok az éjszakai dombok mögött a legszebbek, kellett először is egy dombra néző ház. Vegyék meg vagy béreljék ki?

Troché, mint mindig, most is optimista volt, vegyük ki pár napra, és túl is leszünk rajta, a fenének lesz aztán kedve egész életében a dombokat bámulni. Éjjel még csak hagyján, de mit nézzek rajta nappal, vagy ha a sötétedés után eltakarja a csillagokat a vastag felhőtakaró? Sztupa, bár a pár napot durva túlzásnak találta, maga sem gondolt hosszabb szemlélődésre pár hónapnál. Ki is néztek egy dombra néző házat, de sem eladni, sem kiadni nem akarták. Végül abban egyeztek meg a gazdával, hogy használhatják egy ideig a padlást, a tető teljes felújítása fejében - Troché tovább is állt volna menten, de Sztupa ragaszkodott pont ahhoz a házhoz, így rövid hezitálás után a tulaj markába csaptak, és meg is itták rá az áldomást. Jövő héttől akkor jövünk. A házigazda a hátralévő napokban szépen kitakaríttatta a padlást a gyerekeivel; a gimnazistaforma fia és a valamivel idősebb lánya alapos munkát végzett, egy porszem nem sok, annyi sem maradt, ami padlásokon - lássuk be - ritkaság. Ide már tényleg lehet hozatni műszereket, csettintett a nyelvével Sztupa, s azonmód értesítette Jancsi titkárnőt, hogy haladéktalanul sürgönyözzék Jénába, tudniillik a Carl Zeiss vállalathoz, hogy indítható a szállítmány az adott címre. Lett is nagy felbolydulás faluszerte - hisz' tudjuk azt, hogy dimbre-dombra néző ház csak faluhelyt található -, amikor a német nagyüzem hatalmas kamionja megállt a Napsugár kisvendéglő előtt, és a Klapka György utcát kereste. Összeszaladt akkor mindenki, sok sváb él arra, így értették minden szavát, de segíteni csak nagy nehezen tudtak, mert a Klapka György utcát mindenki csak úgy ismerte, mint Kisutca. Még a postás (Feri bácsi) sem hívta Klapka György utcának. Tán a tévében úgy hívnák, nézzük meg!

Pénteken (10-én) este nyolckor az MGM-en adott Gengszter című film arról hord össze mindenfélét, hogy milyen volt, amikor a színes fiúk beleköptek Dutch Schultz és Lucky Luciano levesébe, szerintem ebből egy órányi elég is lesz, mert kilenc után kezdődik a Film Manián az Egy személyes ügy című francia magánnyomozós film jelentős sztárparádéval. A ViaSat6-on 22.25-kor indít A fekete macska című olasz horror, s az ember mégis nyugodtabban alszik el, ha előtte zsigerelni látott.

Szombaton délután háromkor csak az előfizetés kényszere állíthat meg, hogy ezredszer is meg ne nézzem a Legénylakást (a Cinemaxon). Este tizenegy előtt a ViaSat3 tolja a Halálos szenvedélyt - úgy látszik az alsó-középfajú bűnfilmek hete lesz ez. Én nem bánom, de nem is faszcinál különösebben.

Vasárnap vissza a ViaSat6-ra, fél tíz előtt jő ugyanis az Éjszakai vadász, ami hát a távol-keleti baromságok barátainak nyújt, gondolom, életre szóló élményt. Az hagyján, hogy tele van jakuzákkal, de Hideo Gosha rendezte, aki kismillió ilyet csinált. Azt persze nem értem, hogy miért nincs benne egyetlen szem jakuzzi sem. Nem szóltak neki, hogy főnök, valami hibádzik?

Hétfőn rendesen adásszünet lenne, nálunk, vörösöknél, de nem állom meg szó nélkül, hogy a Duna este nyolc után kezdi a Petőfi című sorozatot a mélysötét hetvenes évekből, Józsa Imrével a lánglelkű költő szerepében, a rendező, én utána nem nézek, de emlékeim szerint Horváth Ádám. Szomszédok a Pilvax közben.

Kedden végre semmi.

Szerdán viszont egy kis kézimunkával olyan csatornákra is eljuthatunk, mint a FEM+, ami este kilenctől az Irina Palmot, hm, nyomja. Nyolctól volt A Mississippi szirénje az MGM-en, de Truffát csak a vének szeretik. Éjjel egytől ugyanitt A vadnyugati ember.

Csütörtökön egy remekmű remekművű adaptációja az MGM-en, fél tíztől (Tom Jones). Kábé ugyanekkor a Universalon Polanski 'rülete - nem kérdés, hogy Tom győz. De ezért az egy szerencsétlen filmért nem éri meg etetni a hülye tévét árammal, az már biztos!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.