Film

Teddy mackó

  • 2013. május 12.

Film

Van két ember, akik valóságos kapcsolat (bizalom, őszinteség, a másik szabadságának, integritásának tiszteletben tartása) nélkül, mégis pusztító társfüggőségben élnek. Egyikükben felébred a vágy, hogy ennek véget vessen.

Ha ez egy anya-fiú kapcsolat, amelyben anyuka babusgatott kismackója a negyven felé közelít, csaknem 2 méter magas, 140 kiló kigyúrt hús, aki szeretne végre egy nőt - akkor a szituáció komédiát sejtet, A. T. Jensen (Ádám almái) abszurdra oly érzékeny kamerája elé való groteszk bonyodalmakat. De a nagyjátékfilmes színtéren kezdő, ám tökéletes formanyelvvel jelentkező Mads Mathiesen elegánsan kikerüli mind az Amarcord-áthallásokat, mind az "öregfiú csetlés-botlása" szerű édeskedést. Esendő embereket látunk, hétköznapi helyzetekben. Az emancipált és öntudatos hazai nőkkel kontaktust találni nem képes, ezért feleséget keresni Thaiföldre induló testépítő bajnokkal semmi nem úgy alakul, ahogy várnánk. Pattayában nem veti magát a túlontúl is készséges lányok közé a félénk óriás. Társnak valót az erre szakosodott iparág erőszakos ismeretkötési metódusa ellenére talál, egy sem nem fiatal, sem nem szexi, viszont az ő valódi személyét elfogadni képes özvegyasszonyban.

A főszerepet igazi body builder játssza: Kim Koldból mégsem a brutális erő sugárzik. A sérülékenységében magányos idealista igaz szerelemre, valódi gyöngédségre való vágyakozását képes megjeleníteni, szinte eszköztelenül. Romlatlansága mint minden romlatlanság: megrendítő. Van benne valami figyelmeztető. Valami, hát igen: angyali.

 

A Vertigo Média bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.