Film

Teddy mackó

  • 2013. május 12.

Film

Van két ember, akik valóságos kapcsolat (bizalom, őszinteség, a másik szabadságának, integritásának tiszteletben tartása) nélkül, mégis pusztító társfüggőségben élnek. Egyikükben felébred a vágy, hogy ennek véget vessen.

Ha ez egy anya-fiú kapcsolat, amelyben anyuka babusgatott kismackója a negyven felé közelít, csaknem 2 méter magas, 140 kiló kigyúrt hús, aki szeretne végre egy nőt - akkor a szituáció komédiát sejtet, A. T. Jensen (Ádám almái) abszurdra oly érzékeny kamerája elé való groteszk bonyodalmakat. De a nagyjátékfilmes színtéren kezdő, ám tökéletes formanyelvvel jelentkező Mads Mathiesen elegánsan kikerüli mind az Amarcord-áthallásokat, mind az "öregfiú csetlés-botlása" szerű édeskedést. Esendő embereket látunk, hétköznapi helyzetekben. Az emancipált és öntudatos hazai nőkkel kontaktust találni nem képes, ezért feleséget keresni Thaiföldre induló testépítő bajnokkal semmi nem úgy alakul, ahogy várnánk. Pattayában nem veti magát a túlontúl is készséges lányok közé a félénk óriás. Társnak valót az erre szakosodott iparág erőszakos ismeretkötési metódusa ellenére talál, egy sem nem fiatal, sem nem szexi, viszont az ő valódi személyét elfogadni képes özvegyasszonyban.

A főszerepet igazi body builder játssza: Kim Koldból mégsem a brutális erő sugárzik. A sérülékenységében magányos idealista igaz szerelemre, valódi gyöngédségre való vágyakozását képes megjeleníteni, szinte eszköztelenül. Romlatlansága mint minden romlatlanság: megrendítő. Van benne valami figyelmeztető. Valami, hát igen: angyali.

 

A Vertigo Média bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.