film

Tétova félrelépők

  • - gk -
  • 2012. május 19.

Film

Szép esténk lesz, ha egyszer majd megöregszünk, sose' veszekszünk, ülünk a kandallónál, s fogjuk majd egymás kezét... Vámosi János profetikus szép szavai mind igazolást nyernek Julie Gavras kezdő szépkorúakra hangszerelt romkomjában. Ámde a kandallóig (ami nem is kandalló, hanem egy szép nagy kád) vezető úton még vár egy s más a hatvannál állomásozó felekre.

Isabella Rossellini és William Hurt: jó minőségű pulóverekben jó minőségű házasfelek, akik egy reggelen meglepve tapasztalják, hogy eljárt felettük az idő. Drágám, mi ez a csámcsogás? Semmi, drágám, csak az idő vasfoga. Körülbelül ilyen életszerűséggel veszik tudomásul, hogy ruganyosságukat már nem nagyon fogják visszanyerni, és ez olyannyira megriasztja a decens házasfeleket, hogy egy egész filmet töltenek azzal, hogy mindenféle akadályokat (kis kaland, kis ruhacsere, kis ez, kis az) gördítsenek a megénekelt kandalló útjába. Bár a rendezőnő egyszer-kétszer kísérletet tesz arra, hogy színészei valós térben tegyék a dolgukat, ám ehelyett valami elegáns, idegnyugtatóan bézsérzetű világban kell illegetniük magukat. Az utca zaja oda nem szűrődik, amerre ezek járnak, ami nem is csoda, hiszen nem két embert, hanem típusokat testesítenek meg. Műfaji lények, így komolyabb bántódásuk nem is nagyon eshet, egy-egy karcolás legfeljebb, vagy még annyi sem, kis gyűrődés itt-ott a makulátlan ruházaton.

Míg a sztárokon csak módjával, a hírességeknek kijáró udvariassággal fog az öregség, a romantikus komédia intézménye rég volt ennyire rossz bőrben.

Forgalmazza a Vertigo Média


Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.