film

Tétova félrelépők

  • - gk -
  • 2012. május 19.

Film

Szép esténk lesz, ha egyszer majd megöregszünk, sose' veszekszünk, ülünk a kandallónál, s fogjuk majd egymás kezét... Vámosi János profetikus szép szavai mind igazolást nyernek Julie Gavras kezdő szépkorúakra hangszerelt romkomjában. Ámde a kandallóig (ami nem is kandalló, hanem egy szép nagy kád) vezető úton még vár egy s más a hatvannál állomásozó felekre.

Isabella Rossellini és William Hurt: jó minőségű pulóverekben jó minőségű házasfelek, akik egy reggelen meglepve tapasztalják, hogy eljárt felettük az idő. Drágám, mi ez a csámcsogás? Semmi, drágám, csak az idő vasfoga. Körülbelül ilyen életszerűséggel veszik tudomásul, hogy ruganyosságukat már nem nagyon fogják visszanyerni, és ez olyannyira megriasztja a decens házasfeleket, hogy egy egész filmet töltenek azzal, hogy mindenféle akadályokat (kis kaland, kis ruhacsere, kis ez, kis az) gördítsenek a megénekelt kandalló útjába. Bár a rendezőnő egyszer-kétszer kísérletet tesz arra, hogy színészei valós térben tegyék a dolgukat, ám ehelyett valami elegáns, idegnyugtatóan bézsérzetű világban kell illegetniük magukat. Az utca zaja oda nem szűrődik, amerre ezek járnak, ami nem is csoda, hiszen nem két embert, hanem típusokat testesítenek meg. Műfaji lények, így komolyabb bántódásuk nem is nagyon eshet, egy-egy karcolás legfeljebb, vagy még annyi sem, kis gyűrődés itt-ott a makulátlan ruházaton.

Míg a sztárokon csak módjával, a hírességeknek kijáró udvariassággal fog az öregség, a romantikus komédia intézménye rég volt ennyire rossz bőrben.

Forgalmazza a Vertigo Média


Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.