A horgászbotokat cipelő öregúr, bár széles látókörű, fáradhatatlan figyelmű alak volt világéletében, s pontosan tudta azt is, hogy kicsoda Sztupa és Troché, először rá sem hederített kisunokája kiáltására. Ő is unja már előre a pecázást, s kitalál mindenféle marhaságot, csak hogy szórakoztassa magát - gondolta. Igen ám, de a Népszínház utca felől sikoltozva szinte beléjük rohant egy kalauznő, s szakadatlan acsításából annyit tisztán ki lehetett venni, hogy Sztupák és Trochék szállták meg a Csokonai mozit. Az öreg ekkor már felnézett a szembenső ház falára, s mit látott? Sztupák és Trochék, mint valami sivatagi ország vidám alpinistái, tarka göncökben ereszkednek alá röhögve a tetőről. Ezt látta, de valójában 36-40 Sztupa siklott lefelé köteleken és hágcsókon, s kell-e mondani, a moziba is száz körüli létszámban Sztupák nyomultak be. A két Troché ott ácsorgott a túlsó sarkon, az éjjel-nappali közért előtt, s turmixot ittak, vagyis az egyikük csak szórakozottan forgatta a kezében a vastag falú üvegpoharat a fehér löttyel, de nem ivott bele. Ekkor a Maxim bár felől látványosan ittas Sztupák masíroztak elő, már-már felfoghatatlanul fegyelmezetlen alakzatban, hangosak voltak és sikamlós dalokat énekeltek, s mintha a girlök is velük tartottak volna a lokálból, ilyenformán teljesen olybá tűntek, mintha Sztupák és Trochék lennének pezsgősüvegek és girlök társaságában. De csak Sztupák voltak, a két Troché csendesen turmixozott a túlsó oldalon. Mint önök szoktak a tévé előtt.
Pénteken (29-én) vigyorogjon mindenki, dugni megyünk, méghozzá távol otthonunktól: Emmanuelle este 10 után a Stroy4-en.
Szombaton este a kilences sávban öldöklő verseny alakul ki a Duna Tv, az HBO és a Universal között. Előbbiről tudjuk, hogy nemrégiben részt vett egy Párizs környéki lomtalanításon, ott ugyanis még nem tilos, s Alain Delon háza, jó, akkor chateau-ja elől elhozták a kidobott filmeket, állítólag hoztak egy biciklit is, csak hiányzik az első kereke meg a bilux, mindegy, a nagy zsákmányból az Egy zsaru bőréért című 81-es marhaságot adják le, ami mellett három érv is szól: 1. Anne Parillaud, 2. a Bensonhurst Blues, 3. Alain Delon farmergátyóból, galambszürke sportzakóból és világoskék Fékon ingből álló szettje, ami maga volt ugye a lidérces nyolcvanas évek. Nos, mielőtt rátérnék az HBO és a Universal kínálatára, énekeljük is el együtt, szép lassan, fájdalmasan: Bay Parkway wonder / You're such a success / Your pretty secretary, ha / She says you are the best... Az HBO ugyanekkor házi rendezője, Agnieszka Holland A város alatt című lembergi háborús filmjét adja, ami rendes munka tényleg, csak épp a spirituszt felejtette ki belőle a művésznő, aki benne volt a Drótban. A Universal A tehetséges Mr. Ripley-vel jön, s Highsmith a moziban olyan, mint a hal a nagy Levin étrendjében, a rossz is jó belőle. Éjjel fél kettőkor viszont befigyel a Coffy címszereplőjeként Pam Grier az MGM-re, aki nem ér haza kedvéért addigra a diszkóból, nos, az nem is férfi.
Vasárnap Zebegényiek este nyolckor a Dunán. Zsír! Éljen a kommunizmus, én megmondtam! Mesterházi (már a neve is, ugye), szerencsére Lajos, a full komcsi író iskolapéldánya, s most főműsorszámként tolják ezek az antikommunista orbánhuszárok, szép a világ, szép volt, Lajos!
Hétfőn adásszünet, hisz' öreg vagyok, komcsi vagyok, belehányok (a tévébe).