Film

Transformers: Az utolsó lovag

  • - kg -
  • 2017. július 29.

Film

Kína – egy szóval így foglalhatnánk össze, ha nagyon össze akarnánk foglalni a Transformers ötödik részét, és mindjárt el is mondjuk, miért. Csak először lezuhanyozunk, mert Az utolsó lovag nyitott szemmel kieszközölt megtekintése azzal az élménnyel vetekszik, mint amikor mezítláb álldogálunk az egyre forrósodó betonon az év legmelegebb napján, izzadt testekkel körbevéve, fojtogató ételszagban, miközben technóba oltott mulatós bömböl a közelben. Szóval, Kína. Az óriásrobotos sorozat negyedik része csak Kínában 320 millió dollárt szedett össze, és ha valami csak Kínában 320 millió dollárt szed össze, azt az utolsó, rongyos százmillióig folytatni kell. Ez az a szint, amikor a producerként megbújó Spielbergnek is tök mindegy, hogy mi zajlik a vásznon, és valóban ez zajlik: a dübörgő, monumentális, technikailag tökéletes tök mindegy. Lehet mondani, hogy mégis mi mást is vártunk egy óriásrobotos Michael Bay-filmtől, főleg egy ötödiktől, de az eddigi óriásrobotos Michael Bay-filmekben legalább nem mászkált idült, időskori vigyorral az ábrázatán Sir Anthony Hopkins a Stonehenge körül, mint Pisti a robotzivatarban, és a kerek­asztal lovagjait sem rángatták elő csak azért, hogy Stanley Tuccira ráragaszthassák Merlin szakállát. Volt is bizonyára nagy tanácstalanság, hogy számítógép nélkül hogyan kell ragasztani. És ezek még a film emberibb pillanatai, a többi maga a büszke, izzadságszagú, acélos tahóság filmes megfelelője. Bay mentségére legyen mondva, hogy ha valami ennyire igényesen igénytelen – csak vágóból öt volt –, az már művészet.

Forgalmazza a UIP–Duna Film

nulla csillag

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.