Film

Transformers: Az utolsó lovag

  • - kg -
  • 2017. július 29.

Film

Kína – egy szóval így foglalhatnánk össze, ha nagyon össze akarnánk foglalni a Transformers ötödik részét, és mindjárt el is mondjuk, miért. Csak először lezuhanyozunk, mert Az utolsó lovag nyitott szemmel kieszközölt megtekintése azzal az élménnyel vetekszik, mint amikor mezítláb álldogálunk az egyre forrósodó betonon az év legmelegebb napján, izzadt testekkel körbevéve, fojtogató ételszagban, miközben technóba oltott mulatós bömböl a közelben. Szóval, Kína. Az óriásrobotos sorozat negyedik része csak Kínában 320 millió dollárt szedett össze, és ha valami csak Kínában 320 millió dollárt szed össze, azt az utolsó, rongyos százmillióig folytatni kell. Ez az a szint, amikor a producerként megbújó Spielbergnek is tök mindegy, hogy mi zajlik a vásznon, és valóban ez zajlik: a dübörgő, monumentális, technikailag tökéletes tök mindegy. Lehet mondani, hogy mégis mi mást is vártunk egy óriásrobotos Michael Bay-filmtől, főleg egy ötödiktől, de az eddigi óriásrobotos Michael Bay-filmekben legalább nem mászkált idült, időskori vigyorral az ábrázatán Sir Anthony Hopkins a Stonehenge körül, mint Pisti a robotzivatarban, és a kerek­asztal lovagjait sem rángatták elő csak azért, hogy Stanley Tuccira ráragaszthassák Merlin szakállát. Volt is bizonyára nagy tanácstalanság, hogy számítógép nélkül hogyan kell ragasztani. És ezek még a film emberibb pillanatai, a többi maga a büszke, izzadságszagú, acélos tahóság filmes megfelelője. Bay mentségére legyen mondva, hogy ha valami ennyire igényesen igénytelen – csak vágóból öt volt –, az már művészet.

Forgalmazza a UIP–Duna Film

nulla csillag

Figyelmébe ajánljuk

BKV: csak semmi pánik, lesz fizetés!

A cég megbízott vezérigazgatója belső körlevélben igyekszik nyugtatni a cég dolgozóit, hogy mindenki megkapja a fizetését júniusban. A szakszervezetek megkezdték az egyeztetéseket arról, milyen eszközökkel éljenek, ha ellehetetlenül a BKV és többi fővárosi szolgáltató cég működése.

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.