Film

Transzcendens

  • - kg -
  • 2014. május 24.

Film

A Diploma előttben van egy mondat, nem is mondat, egyetlen szócska csupán, az idült felnőttkori bornírtság és bölcselkedés tökéletes megtestesítője: műanyag! A fiatal Dustin Hoffmannak mondja a szemébe a világról mindent tudó felnőttek magabiztosságával a család barátja, egy jól táplált öltönyös.

Ilyen sokatmondóan azóta sem mondták ki filmen, hogy műanyag. Van Johnny Depp filmjének egy jelenete; áll Cillian Murphy mint obligát rendőri erő egy futurisztikus gépteremben; nagyon néz, szemében (method acting) döbbenet, s nehezen, de kinyögi: kvantumprocesszor! De mondhatott volna bármit, ökoszisztémát, mesterséges intelligenciát vagy almás pitét - akkor is ez ennek az önnön fontosságába feledkező filmnek (rendezte Christopher Nolan Oscar-díjas operatőre) a nagy komikus fordulópontja; a Műanyag-összeesküvés! Mert innentől történhet bármi, és körülbelül a bármi történik is (kábé véget ér a világ, két szerelmes tudós világmegváltó ügyködésének hála), de ahogy Cillian, a zsaru száját elhagyja, hogy kvantumprocesszor, az az igazság pillanata: nini, ez egy őrült tudósos B-film, szép csomagolásban. Sajnos a nem kívánt vígjátéki hatás (Morgan Freeman tudósszáját is elhagyja egy-két keresetlen kvantumozás) sem teszi elég szórakoztatóvá a filmet, melynek húzóneve, Depp, miután feltölteti magát az internetre, úgy fest, mintha valahol félúton lenne egy Saturday Night Live szkeccs és HAL, a szuperszámítógép között. De Halból van egy másik is: ma Rebecca Hall az a nő Hollywood szemében, aki a legalkalmasabb a bombázó tudósnők komoly, drámai szerepére.

Forgalmazza a Pro Video

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.