Új magyar akcióthriller-sorozat: így nyitott a Szérum

  • Gera Márton
  • 2015. december 24.

Film

Magyarország jobban teljesít – már ami a sorozatokat illeti. Már nem is elég egy kezünk, hogy megszámoljuk, hány hazai gyártású széria került a tévébe.

Magyar sorozat magyar sorozat hátán: de még csak lessük, hogy a mennyiség mikor csap át minőségbe. Persze, előbb-utóbb az HBO után talán az összes tévécsatorna megtanulja, hogyan is lenne érdemes sorozatokat készíteni.

false

S valljuk be, jó lenne, ha végre kijelenthetnénk, hogy nekünk is van egy remek akcióthriller sorozatunk. Most lett egy, csak nem túl remek. De nem is túl magyar: mintha minden jelenetével próbálná tagadni, hogy magyar. Külföldi rendszámú kocsikkal furikáznak, és a helyi híradót nemes egyszerűséggel Local News-nak nevezik benne. Mert a Szérum egy percig sem tagadja, hogy egy massza, a forgatókönyvírók láthatólag összegyúrták, amit az amerikai sorozatokban láttak. Van itt minden, mint a búcsúban, és ha jól sejtjük, csak még nagyobb kuszaságok várhatók. Orosz maffiózó üldöz egy lányt, aki kilovagolt valahová, miközben egy férfi nagyon furcsán jár és beszél, mert a saját felesége elgázolta, és van egy újságíró, aki mindent csinál, de még véletlenül sem ír. Ebből kellene valami értelmeset kihozni, és aki azt hiszi, lehetetlen a feladat, annak valószínűleg igaza van.

A Szérum folyamatosan emelni akarja a tétet

false

Minden egyes jelenetével szeretné meghökkenteni a nézőt, csak logika nincs benne. Minden csak látvány, akció, és egyúttal minden csak bárgyú számítógépes technika: az autók úgy robbannak fel, hogy még egy videojáték fejlesztői is kacagnának rajta. Azon már nem lehet ennyire kacagni, hogy a szereplők elég jellegtelen figurák: Czukor Balázs enervált alakítására egyedül az lehet a magyarázat, hogy biztosan ő is kapott valamilyen szérumot. Ahogy a hangalámondás sem segít, ami azért már néhány évvel ezelőtt is kínos lett volna.

Ha hihetünk az előzeteseknek, a sorozatot elvileg nemzetközi piacra szánják, és tényleg csak az a szerencse, hogy mindig van idő visszakozni.

Vetítik minden hétköznap este 22.30-tól az RTL 2-n


Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.