Utódok

  • 2012. február 26.

Film

George Clooney emberbarát, sokat tesz a békéért, filmrendezőként állást foglal a jó ügyekért, amit nem lehet eléggé értékelni. Bizonyára jó színész is, csak nem látszik rajta.

E filmben a művészileg jobb időket is megélt Alexander Payne (Schmidt élete, Kerülőutak) instruálja a békeharcost ("most nézz szomorúan!"; "most még szomorúbban!"; "most légy felelősségteljes!"; "izé, ez most melyik éppen?"), aki, mint minden filmjében, ezúttal is George Clooneyt alakítja.


Hiába reméli hősünk Hawaiin kómába esett felesége eszmélését, nincs esély, s mielőtt a gépekről lekapcsolt korpuszából kinyernék a használható szerveket, az eltöltött közös éveket is megkérdőjelezi ama kínos kapcsolat napvilágra kerülése, melyről épp csak a leendő özvegy nem tudott. Egyszerre két ösvényen is kanyarog innentől a kimódoltan humanista tanmese: egyfelől kinyomoztatik a (naná, hogy ellenszenves és gyáva) szerető ki- és holléte, s létrejön a találkozás is, de még véletlenül sem a nyakkitekerés, hanem a politikailag sokkal korrektebb szembesítés szándékával; másfelől zajlik egy dollárszázmilliókkal kecsegtető ingatlanügylet, amit sajna az utolsó pillanatban leállít a természetvédelmi és hazafias megfontolásokat önérdeke fölé helyezni képes Clooney. A két szálat a világon semmi nem kapcsolja össze, legfeljebb, hogy mindkettőben el lehet játszani azt az érett, megfontolt, szimpatikus férfit, aki majd civilben is éretten, megfontoltan és szimpatikusan fog aggódni a világ sorsáért, midőn átveszi a vágyott szobrocskát. Az biztos hitelesebb alakítás lesz.

Forgalmazza az InterCom


Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.