Utódok

  • 2012. február 26.

Film

George Clooney emberbarát, sokat tesz a békéért, filmrendezőként állást foglal a jó ügyekért, amit nem lehet eléggé értékelni. Bizonyára jó színész is, csak nem látszik rajta.

E filmben a művészileg jobb időket is megélt Alexander Payne (Schmidt élete, Kerülőutak) instruálja a békeharcost ("most nézz szomorúan!"; "most még szomorúbban!"; "most légy felelősségteljes!"; "izé, ez most melyik éppen?"), aki, mint minden filmjében, ezúttal is George Clooneyt alakítja.


Hiába reméli hősünk Hawaiin kómába esett felesége eszmélését, nincs esély, s mielőtt a gépekről lekapcsolt korpuszából kinyernék a használható szerveket, az eltöltött közös éveket is megkérdőjelezi ama kínos kapcsolat napvilágra kerülése, melyről épp csak a leendő özvegy nem tudott. Egyszerre két ösvényen is kanyarog innentől a kimódoltan humanista tanmese: egyfelől kinyomoztatik a (naná, hogy ellenszenves és gyáva) szerető ki- és holléte, s létrejön a találkozás is, de még véletlenül sem a nyakkitekerés, hanem a politikailag sokkal korrektebb szembesítés szándékával; másfelől zajlik egy dollárszázmilliókkal kecsegtető ingatlanügylet, amit sajna az utolsó pillanatban leállít a természetvédelmi és hazafias megfontolásokat önérdeke fölé helyezni képes Clooney. A két szálat a világon semmi nem kapcsolja össze, legfeljebb, hogy mindkettőben el lehet játszani azt az érett, megfontolt, szimpatikus férfit, aki majd civilben is éretten, megfontoltan és szimpatikusan fog aggódni a világ sorsáért, midőn átveszi a vágyott szobrocskát. Az biztos hitelesebb alakítás lesz.

Forgalmazza az InterCom


Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.