Védhetetlen

  • - kg -
  • 2012. március 9.

Film

23000000, 33 000000, 23000000. Denzel Washington termelőerejének fokmérői ezek a dollárban értendő összegek. Elmúlt három filmje statisztikái alapján ennyit ér ma az 57 éves színész a premier hetében, az amerikai mozikban, ha akciófilmben keménykedik.

Csak kevés deres halántékú akcióhős dicsekedhet ilyen kiegyensúlyozott teljesítménynyel - Willis leszálló ágban, Neeson felszállóban, Washington rendíthetetlenül a topon. És amíg ott van, addig nem is kell mást tennie, mint a rábízott ember- és eszközállományt biztonságban célba juttatnia. Vonatokat, metrószerelvényeket vagy - mint jelen esetben - egy sokakat befeketítő fájlt, melynek megszerzésében a világ minden hárombetűs al- és felvilági szervezete érdekelt. Denzel egykor maga is része volt az establishmentnek, de az EGO-t megtépázta a CIA, így lett a sikeres ügynökből AWOL (absent without leave - engedély nélkül lelépett). Józan emberi számítás szerint a visszafogott fanyalgásnak kéne most itt következnie, rutinszerű sopánkodásnak Hollywoodról meg a műfaj kiszámíthatóságáról (Washington, a majdnem rossz jó a makulátlanul jó Ryan Reynoldsszal párban állja a golyózáport), és belekötni sem is igen lehetne a lesújtó szép szavakba. A megengedőbb verzió szerint viszont olyannyira tét nélküli a sztori, hogy attól bátran el is lehet tekinteni (minden úgy lesz, ahogy várjuk), ez esetben viszont Daniel Espinosa filmje meglehetősen szórakoztató tud lenni. Fokvárosban amúgy is rég akcióztunk, és Robert Patrick felpuffadt ábrázata is rég töltötte be a gyöngyvásznat.

A UIP-Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.