Védhetetlen

  • - kg -
  • 2012. március 9.

Film

23000000, 33 000000, 23000000. Denzel Washington termelőerejének fokmérői ezek a dollárban értendő összegek. Elmúlt három filmje statisztikái alapján ennyit ér ma az 57 éves színész a premier hetében, az amerikai mozikban, ha akciófilmben keménykedik.

Csak kevés deres halántékú akcióhős dicsekedhet ilyen kiegyensúlyozott teljesítménynyel - Willis leszálló ágban, Neeson felszállóban, Washington rendíthetetlenül a topon. És amíg ott van, addig nem is kell mást tennie, mint a rábízott ember- és eszközállományt biztonságban célba juttatnia. Vonatokat, metrószerelvényeket vagy - mint jelen esetben - egy sokakat befeketítő fájlt, melynek megszerzésében a világ minden hárombetűs al- és felvilági szervezete érdekelt. Denzel egykor maga is része volt az establishmentnek, de az EGO-t megtépázta a CIA, így lett a sikeres ügynökből AWOL (absent without leave - engedély nélkül lelépett). Józan emberi számítás szerint a visszafogott fanyalgásnak kéne most itt következnie, rutinszerű sopánkodásnak Hollywoodról meg a műfaj kiszámíthatóságáról (Washington, a majdnem rossz jó a makulátlanul jó Ryan Reynoldsszal párban állja a golyózáport), és belekötni sem is igen lehetne a lesújtó szép szavakba. A megengedőbb verzió szerint viszont olyannyira tét nélküli a sztori, hogy attól bátran el is lehet tekinteni (minden úgy lesz, ahogy várjuk), ez esetben viszont Daniel Espinosa filmje meglehetősen szórakoztató tud lenni. Fokvárosban amúgy is rég akcióztunk, és Robert Patrick felpuffadt ábrázata is rég töltötte be a gyöngyvásznat.

A UIP-Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.