tévésmaci

Zebrajóga

  • tévésmaci
  • 2021. december 1.

Film

Amikor Sztupa és Troché a proletárdok ellen mentek, Ómafa kicsit összekavarta a dolgokat, meglehet, nem kellett volna megkérdezni.

Szerintem a proletárok franciák lehetnek, mert ha olaszok lennének, akkor proletárdó lenne a nevük, vagy egyszerűen proletáró. Ez hülye, gondolta Troché, de csak annyit mondott, hogyha meg görögök, akkor proletárosz, ha izlandiak, proletárson. Vagy proletárdóttir, egészítette ki Sztupa, amiből kiderült, hogy ő is hülyének tartja Ómafát. Ómafa nem zavartatta magát az együttérző tekintetektől. Nektek költőre van szükségetek, konkrétan Petőfire, aki egy darabig kortársa volt Verne Gyulának, aki az iránta érzett hálából körösztölte egyik hősét Sandorfnak, a Mathiast. Értitek a hasonlóságot, proletárd és Sandorf. Hm, ezen Sztupa és Troché is elgondolkoztak, de szabadulni akarván Ómafától, ráhagyták. Oké, megkeressük Petőfit, de nem gondolták túl komolyan, így felfogadták az utcán az első gatyában táncoló alakot – legfeljebb ál-Petőfi, az is megteszi. Az illető mindenesetre hozta magával a feleségét (az is kint táncolt a mozi előtt alulöltözve). De Sztupa nem volt elégedett, milyen költő ez? Troché, kell még egy költő, milyen kár, hogy Költők Boltja nincs.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.