kertész lesek

Country Tanya – Budakalász

  • kertész lesek
  • 2022. július 20.

Gasztro

Ebéd Dallasban

A countryzene Magyarországra nem Amerikából érkezett. A legnagyobb sztárok lemezeit nem árulták, számaikat nem játszotta a rádió; jellemző, hogy Kris Kristoffersont a Konvoj című kamionos akciófilm Gumikacsa nevű főszereplőjeként tartotta számon a hazai közönség, és nagy volt a meglepetés, amikor kiderült, hogy az ekkortájt Hollywoodban is gyakran foglalkoztatott Kristofferson elsősorban gitáros-énekes, akinek már három Grammy-díja volt a film 1978-as bemutatója idején. A Konvoj főhőse nem gyújtott dalra a filmben, így a magyar közönség a country hazai pionírjaival vigasztalódhatott. Noha ma már mindenki Szörényi Leventét és a Fonográf együttest emlegeti mint első fecskét, érdemes az 1975-től működő Sprint együttesről is megemlékezni, amelyben Komár László azt énekelte: „Várhatsz rám kedvesem, postakocsin érkezem.” Ennél sokkal szomorúbb, hogy a nyolcvanas évek elején megkezdődött a (magyar) country hivatalos népszerűsítése is, amelynek a hátterében a Magyar Hanglemezgyártó Vállalat mellett vélhetően a Kommunista Ifjúsági Szövetség állt. Ekkor Szörényiék már István királlyal voltak elfoglalva, Komár meg a táncoló fekete lakkcipőkkel, helyükre a Bojtorján lépett meg a 100 Folk Celsius, hogy pár évi kétes dicsőség után gyerekműsorokban kössenek ki.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”