étel, hordó

Café Picard

  • ételhordó
  • 2011. november 3.

Gasztro

A Falk Miksa utcát már régen elkönyveltük a műtárgy-kereskedelem sugárútjának, ám ha a Kossuth tér felől közelítünk, inkább az ilyen-olyan hivatali tömbök árnyéka vetül rá, sőt a Honvédelmi Minisztériumot övező szocreál (szocialista?) tömbnek köszönhetően kijelenthetjük: "Farkas Mihály jár a kertek alatt". A környékbeli vendéglátást változatosnak mondanánk, ami nem jelent saját karaktert: van itt minden, a lépcsős kocsmától az előkelő alvilágig, de talán egyedül a Markó utca sarkához közel álló Café Picard az, amit igazán érdekesnek látunk.

 


A szlogen evidens: "egy új íz a régiségek utcájában", de a nyitva tartásból - szombaton és vasárnap zárva - arra következtetünk, hogy elsősorban a környékbeli dolgozók számára üzemel a konyha. Az igényes, ám nem túlságosan emlékezetes helyiségbe lépve egyből megváltozik a célközönségről alkotott képünk. Láthatóan többről van szó, mint hogy egy HM-dolgozó bekapjon valamit, mielőtt Hende Csaba eligazítást tart. Arra tippelünk, hogy a célközönség inkább az afféle régiségkereskedő lehet, aki áldomást iszik kuncsaftjával a jól sikerült vásár után. De ne gondoljanak rongyrázásra! A Café Picard inkább a kisvendéglő meg a "bistro" szintézise, izgalmas választékkal, előzékeny és korrekt kiszolgálással. Mindent összeadva: jó atmoszférája van.

A napi (kukoricakrém-) levesnek (750 Ft) viszont az íze jó, sőt a felszínén úszó pesto olajtól kifejezetten izgalmassá válik: megfelelő állagú és hőmérsékletű, sőt a tálalás is első osztályú. Az Esterházy mangalicaszűzsült zsemlegombóccal (3450 Ft) érdekes kísérlet: a köret ugyanis a mártással egyetemben a vadas kelléke szokott lenni, de mivel a mangalica - minden híreszteléssel ellentétben - jóval zsírosabb, mint a tipikus marhasült, kicsit aggódunk az összhatás miatt. Nos, tényleg nem tökéletes. Külön-külön minden alkotórésze ötöst érdemel, de együtt az egész túl sűrű. És sűrűnek tűnik a gesztenyekrémmel töltött képviselőfánk (850 Ft) is! Már a látványa laktató, mivel vastag porcukorréteg borítja ezt a vaníliaöntetből kimagasló szigetet, ám - csodák csodája - könnyed, mint egy francia komédia, így hát jó kedvvel állunk fel az asztaltól. Kell ennél több 2011 őszén, pár lépésre a Kossuth tértől?

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.