kertész lesek

Kemencés

  • kertész lesek
  • 2021. szeptember 8.

Gasztro

Ha feltennénk a kérdést, hogy hol található a képen látható étterem, legfeljebb a helyiektől kapnánk jó választ.

És nemcsak a települést illetően. Bármily hihetetlen, e csárdakülsejű épületet négyemeletes házakból álló mini-panellakótelep keretezi, ráadásul Gödöllő belvárosához közel. Valamiféle retró önkiszolgáló vagy egy úgynevezett ételbár jobban passzolna a környezethez, de valószínű, hogy a közönséget könnyebb becsalogatni a betyáros külsővel és a névadóval. „Házias ételeink fatüzeléses kemencében készülnek, felidézik a régi »búbosból« előhúzott ünnepi ételek hangulatát, illatát és ízeit” – olvassuk ajánlójukban a szokásos mondanivalót követően, amely így hangzik: „Étlapunkat abban a reményben nyújtjuk át Önnek, hogy kínálatában megtalálja az ízlésének és étvágyának pontosan megfelelő ételeket.”

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.