étel, kihordó

Oriental Bar  

  • ételhordó
  • 2021. március 10.

Gasztro

Ha abból indulunk ki, hogy egy indiai étteremből nem hiányozhat a Krisna-szobor, a kínaiból meg a lampion, nem nagyon kellene megerőltetnünk a fantáziánkat az „egyiptomi étterem” hallatán.

De ki hallott valaha egyiptomi étteremről? És ha igen, van-e köze a fáraókhoz, a krokodil- és kutyafejűekhez, ismerik-e a piramis szeletet… Vagy csak egy átlagos keleti büfét képzeljünk el, amely így akar feltűnést kelteni? Nos, az igazság valahol a kettő között van, legalábbis ami a Ráday utca 39. alatt található Orientalt illeti. Noha elnevezésében ott van, hogy „bar”, a továbbiakban már gyorsétteremként határozza meg önmagát, bár ne gondoljon senki az alutálcás, régi önkiszolgálókra. De a gyorsbüfékre sem, hiszen az étlap sokkal változatosabb a kebab/falafel/pita/sült krumpli választéknál.

Ha nem lenne korlátozás és kijárási tilalom, egészen biztos, hogy a teraszon ücsörögve figyelhettük volna a gyorsaság és színvonal közötti nem sok jóval kecsegtető összefüggéseket, így viszont legfeljebb azt méricskélhettük, hogy időben jön-e a futár.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.