A dél-koreai vizes világbajnokság fele annyiba került, mint a budapesti
vizes111_top_story_lead.jpg

A dél-koreai vizes világbajnokság fele annyiba került, mint a budapesti

  • narancs.hu
  • 2019. július 31.

Gazdaság

Sőt, reálértéken nagyjából negyedannyit költöttek ugyanarra.

Véget ért a kvangdzsuni vizes világbajnokság Dél-Koreában. A szervezők a költségeket is nyilvánosságra hozták, a vébé összköltsége 224 milliárd koreai von volt, ami körülbelül 54 milliárd forint, írja a 444.

A két évvel ezelőtti, budapesti világbajnokság költségei viszont valahol 108 és 130 milliárd forint körül lehettek - hivatalos elszámolás nálunk máig nem készült.

Ez azt jelenti, hogy a kvangdzsuni vébé legalább fele annyiba került, mint a budapesti.

Ha azt is figyelembe vesszük, hogy az egy főre jutó jövedelem Dél-Koreában kétszer akkora, mint Magyarországon, akkor arra jutunk, hogy a budapesti vébé négyszer annyiba került mint a kvangdzsuni.

Dél-Korea volt már házigazdája nyári és téli olimpiának, foci világbajnokságnak, atlétikai vébének és most vizes világbajnokságnak is.

Így jelentős mértékben a meglévő infrastruktúrára alapoztak, és ideiglenes helyszíneket alakítottak ki, hogy csökkentsék a költségeket.

A koreaiak  az ideiglenes medencéket a világbajnokság után Tokióba, a jövő évi olimpia és a 2021-es vizes világbajnokság helyszínére szállítják át. A sportolókat pedig nem szállodákban, hanem egy külön, erre a célra felépített lakónegyedben szállásolták el - ezeket az épületeket a világbajnokság végeztével értékesítik.

Ezzel szemben nálunk épült egy 43 milliárdos Duna Aréna, az ideiglenes medencéket egyelőre nem sikerült eladni senkinek, a sportólóknak pedig szállodaszobákat béreltek a rendezők.

2027-ben ismét Budapest rendezi a vizes világbajnokságot.

 

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.