MÁV-állapotok: Egymásra mutogat a volt és a jelenlegi közlekedési államtitkár

  • narancs.hu
  • 2023. július 23.

Gazdaság

A két szakember Facebookon elemzi, ki vagy mi tehet arról, hogy tíz vasútvonalon megszűnik a közlekedés.

Facebookon szólt be Nagy Bálint közlekedési államtitkár az elődjének, Vitézy Dávidnak, aki pénteken terjedelmes posztban írta le a gondolatait arról, hogy augusztustól tíz magyarországi vasútvonalon megszűnik a közlekedés. A Telex beszámolója szerint a volt államtitkár számos példával igyekezett alátámasztani, hogy szerinte miért rossz ez a döntés. Utódja azzal vágott vissza, hogy „Vitézy Dávidnak megártott a meleg”.

A vasúttársaság a bezárást azzal indokolta, hogy jármű- és személyzethiány van, ami Vitézy szerint azt jelenti, hogy

a MÁV képtelenné vált annak a közszolgáltatásnak az ellátására, amelyet a magyar állam megrendelt tőle.

Vitézy szerint a megoldás az lenne, ha a vasúti szolgáltatás megrendelője (legyen az a minisztérium vagy egy külön erre létrehozott szerv) a MÁV-ot megversenyeztetné más cégekkel, és a legjobb ajánlattevőt bízná meg a vonalak üzemeltetésével; a kiszervezésre több külföldi példát felhozott

Vitézy a posztja alatt a rá jellemző módon be is linkelt mindenféle forrásokat az ügyben, így elsőre nem biztos, hogy észreveszi az ember, hogy vasárnap délután Nagy Bálint is megjelent itt, aki két nap elteltével úgy kommentálta a bejegyzést: „Vitézy Dávidnak megártott a meleg...! Valószínűleg ezért felejtette el, hogy fél évvel ezelőttig ő felelt a közlekedésért! Nekünk továbbra is az utasok az elsők!” Ezt egyébként a saját oldalára is kiírta bármiféle kontextus nélkül, Vitézy pedig mindkét helyen válaszolt is neki, utóbbinál a saját posztját belinkelve.

A volt államtitkár azt írta Nagynak, hogy a mellékvonalakat a mostani közlekedési vezetés zárja be, nem az előző, ők pont hogy életet próbáltak lehelni beléjük, például a Székesfehérvár – Komárom vonalon értelmes új menetrenddel vagy a most bezárásra ítélt Miskolc-Tiszaújváros villamosított vonal sűrítésével. Azt is hozzátette, volt reformterv arra, hogy miként lehetne versenyt és ezáltal új járműveket hozni a regionális szolgáltatások ellátásába, ennek a végrehajtását szintén a jelenlegi vezetés állította le. „Kicsit több szerénységet javaslok, ha már látványosan omlik össze a vasúti közszolgáltatás idén nyáron” – írta Vitézy.

Azzal, hogy miért hullik darabjaira a szemünk előtt a MÁV, lapunk ebben a cikkben foglalkozott.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Amit csak ők tudnak

A nu metalon felnőtt generáció, azaz a mai negyvenesek visszavonhatatlanul az öregedés jelének tekinthetik, hogy kedvenc irányzatuk esetében az újat jelölő „nu” annyira indokolatlan, hogy a legfontosabb zenekarok – már amelyik még aktív – mind elmúltak 30 évesek.

Hová futnál?

  • - ts -

Az Ezüst csillag egy amerikai katonai kitüntetés, afféle vitézségi érem, nagy csaták nagy hőseinek adják, 1932 óta.

Cserbenhagyás

  • - ts -

A moziból nézve az Egyesült Államok tényleg a világ csendőre: minden korban megvannak a háborús veteránjai. De nem bánik szépen velük.

Irányított hálózatok

  • Molnár T. Eszter

A csoportterápiák általában vallomásos körrel indulnak. Valahogy így: Eszter vagyok, és hiszek a csodákban.