Mit akarhatnak a kínaiak Ferihegyen?

  • narancs.hu
  • 2024. szeptember 6.

Gazdaság

Kínában tárgyalt Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter, aki szerint a turizmus fejlesztése érdekében a kínaiak légikikötőt létesíthetnének a budapesti reptéren. De mit jelent ez?

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter pekingi látogatásán együttműködési megállapodást írt alá Szün Je-li, kínai kulturális és turisztikai miniszterrel, írja közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM). Hogy mi is van ebben a megállapodásban, egyelőre homályos, de a cél a Magyarország és Kína közötti szakmai együttműködés kereteinek mélyítése a turizmus területén. A kormány stratégiai fontosságú ágazatként tekint a turizmusra, amely Magyarország gazdaságának meghatározó pillére, és az ország GDP-jének több mint 10 százalékát biztosítja.

Az együttműködés alapját a Magyarországra beutazó kínai turisták számának növekedése indokolja. Miközben 2023-ban 110 ezer kínai vendég érkezett hazánkba, 2024 első hét hónapjában ez a szám már elérte a 105 ezret, vagyis szinte biztosan erősebb év lesz az idei. A kínai turisták összesen 270 ezer vendégéjszakát töltöttek el Magyarországon, ami azt jelenti, hogy innen azért tovább mennek más országokba is - irreális lenne, ha három nap kedvéért utaznák át a kontinenst.

A turisták számának emelkedéséhez hozzájárult az is, hogy immár heti 21 közvetlen légijárat köti össze Budapestet hét kínai nagyvárossal. Bár az idelátogató turisták szempontjából tök mindegy, de március 7. óta a magyar állampolgárok 15 napot meg nem haladó tartózkodás esetén vízummentesen utazhatnak Kínába. A tárca közleménye szerint fontos cél, hogy "egy kínai légitársaság légikikötőt hozzon létre a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amely Budapestről továbbszállíthatja a kínai utasokat nyugat felé". Hogy ez pontosan mit jelent, nem egyértelmű.

A légikikötő az repteret jelent, márpedig Ferihegyen már van egy reptér, most vette meg az állam, hacsak nem ennek továbbadásásról van szó, egy reptér létrehozása értelmetlen. Arról nem beszélve, hogy légitársaságok nem létesítenek repteret, nem az ő dolguk, nem az ő feladatuk. Amirő esetleg szó lehet, az egy úgynevezett bázis létesítése. Ez leegyszerűsítve azt jelenti, hogy adott reptéren a légitársaság állandó személyzettel és meghatározott számú géppel rendelkezik, és innen indítja, ide érkezteti a gépeit. Így értelemszerűen Budapestet tranzitállomásnak is használhatja.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.