Nagy Márton visszaszólt: "A Ryanair vezérigazgatójának stílusa elfogadhatatlan"

  • narancs.hu
  • 2022. június 15.

Gazdaság

Nagy szerint a cég ugyanilyen adót fizet gond nélkül más európai országokban is. 

Az MTI-nek eljuttatott közleményben reagált Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a Ryanair vezérigazgatójának, Michael O'Learynek az interjújára, amelyben idiótának nevezte Nagyot. 

Mint arról beszámoltunk, a fapados légitársaság a múlt héten "több mint hülyeség"-nek nevezte a légi utasokra kivetett különadót, majd levélben közölte az utasaival, hogy további pénzt kell fizetniük a már megváltott jegyükre. A kormány erre fogyasztóvédelmi vizsgálatot kezdeményezett a cég ellen, mire a Ryanair a "Közgazdaságtan tökfejeknek" című könyvet ajánlotta Nagy Mártonnak, és újabb közleményben nevezte "országúti rablásnak" az extraprofitadót, O'Leary pedig a hvg.hu-nak adott interjúban ekézte többször is Nagyot. 

Nagy Márton szerda délelőtti közleményében azzal kezdi, hogy 

"a Ryanair vezérigazgatójának stílusa elfogadhatatlan és hagy maga után kivetni valót",

majd hozzáteszi, hogy "bárcsak akkor is ilyen gyorsan születnének meg a légitársaság válaszai, amikor a magyar állampolgárok fordulnak hozzá ügyfélpanasszal. Reméljük, hogy nem ilyen arroganciával kezelik az utasok problémáit, bár a kialakult gyakorlatuk nem túl empatikus a tapasztalatok szerint."

Nagy szerint a Ryanair kettős mércét alkalmaz, mert szerinte a cég "ugyanilyen adót pl. Németországban, Hollandiában, Svédországban és Franciaországban gond nélkül, jogkövető módon befizet", ezzel kapcsolatban semmilyen problémát nem jelez, akkor nem érti, hogy "miért épp a magyar eljárással akad gondja".

"Persze teljesen érthető, hogy egy multinacionális cég a profitot védi, nem pedig a magyar családokat. Mindenkitől elvárjuk azonban a tisztességes és jogkövető magatartást – a Ryanair-től is. Aki pedig nem így lép fel, azzal szemben a magyar hatóságok intézkedni fognak" – írja Nagy. 

O'Leary az interjúban arról beszélt, hogy Nagy az egyetlen miniszter Európában, aki ilyen módon adóztatni akarja a légiipart, miközben más kormányok eurómilliárdos támogatásokat kínáltak fel a nemzeti légitársaságaik számára, hogy túléljék a Covid-időszakot. Azt is mondta, hogy szerinte egyáltalán nem védi a családokat, ha a külföldön élő rokonaik meglátogatására most majd plusz tíz eurót lesznek kénytelen fizetni, és az sem, hogy a extra adó miatt kevesebben akarnak majd Magyarországra utazni. O'Leary emellett azt is kijelentette, hogy az európai kormányoknak nincs joga beleszólni abba, milyen árakat szabnak. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.