Sürgős vasúti fejlesztésekre lenne szükség az épülő autó- és akkugyárak miatt

  • narancs.hu
  • 2024. március 12.

Gazdaság

"Egyelőre nem látszik ennek a problémának a megoldása" – állítják a szakemberek.

Sürgős vasúti fejlesztésekre van szükség az országban, és már most is korlátokba ütközik a vasúti árufuvarozás, hangzott el kedden a Közlekedéslogisztikai Konferencián, Herceghalmon. Az Iho.hu közlekedési szakportál arról ír – idézi a Telex –, hogy már most évi 400 ezer autót gyártanak Magyarországon, ami a következő években meg fog duplázódni a debreceni BMW- és a szegedi BYD-gyárakkal.

Medgyasszay Gábor, az Audi Hungária Zrt. inbound logisztikai vezetője azt mondta, Magyarországon, sőt Ausztriában és Németországban is gondot jelent a vasúti rendezés és a szállítási menetrendek. Az infrastruktúra fejlesztése nélkül nem tudnak több forgalmat a vasútra terelni. A kamionok tisztább üzemanyagra állítása sem egyszerű, hisz pl. kevés az LNG-töltőállomás. Gyűrűs Bence, a debreceni BMW logisztikai partnercége, a DP World Hungary Logistics Kft. ügyvezető igazgatója borúlátó:

„Az épülő debreceni BMW-gyár is a vasúti szállítást preferálja, azonban az autóipari és akkumulátorgyárak várható forgalma megoldhatatlan feladat elé állítja a magyar logisztikai infrastruktúrát, és egyelőre nem látszik ennek a problémának a megoldása.”

Mint írja a lap, azt még nem tudni, hogy a csőstül érkező akkumulátorgyárak mekkora vasúti és szállítmányozási kapacitást fognak igényelni. A vasúthálózatot tehát sürgősen fejleszteni kellene, fókuszban a bővítéssel és korszerűsítéssel. Konkrét igények is elhangzottak, mint a vitatott budapesti déli körvasutat tehermentesítő, Budapestet elkerülő V0-s vasútvonal építése, vagy épp a lassújelek megszüntetése a pályákon.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.