Sürgős vasúti fejlesztésekre lenne szükség az épülő autó- és akkugyárak miatt

  • narancs.hu
  • 2024. március 12.

Gazdaság

"Egyelőre nem látszik ennek a problémának a megoldása" – állítják a szakemberek.

Sürgős vasúti fejlesztésekre van szükség az országban, és már most is korlátokba ütközik a vasúti árufuvarozás, hangzott el kedden a Közlekedéslogisztikai Konferencián, Herceghalmon. Az Iho.hu közlekedési szakportál arról ír – idézi a Telex –, hogy már most évi 400 ezer autót gyártanak Magyarországon, ami a következő években meg fog duplázódni a debreceni BMW- és a szegedi BYD-gyárakkal.

Medgyasszay Gábor, az Audi Hungária Zrt. inbound logisztikai vezetője azt mondta, Magyarországon, sőt Ausztriában és Németországban is gondot jelent a vasúti rendezés és a szállítási menetrendek. Az infrastruktúra fejlesztése nélkül nem tudnak több forgalmat a vasútra terelni. A kamionok tisztább üzemanyagra állítása sem egyszerű, hisz pl. kevés az LNG-töltőállomás. Gyűrűs Bence, a debreceni BMW logisztikai partnercége, a DP World Hungary Logistics Kft. ügyvezető igazgatója borúlátó:

„Az épülő debreceni BMW-gyár is a vasúti szállítást preferálja, azonban az autóipari és akkumulátorgyárak várható forgalma megoldhatatlan feladat elé állítja a magyar logisztikai infrastruktúrát, és egyelőre nem látszik ennek a problémának a megoldása.”

Mint írja a lap, azt még nem tudni, hogy a csőstül érkező akkumulátorgyárak mekkora vasúti és szállítmányozási kapacitást fognak igényelni. A vasúthálózatot tehát sürgősen fejleszteni kellene, fókuszban a bővítéssel és korszerűsítéssel. Konkrét igények is elhangzottak, mint a vitatott budapesti déli körvasutat tehermentesítő, Budapestet elkerülő V0-s vasútvonal építése, vagy épp a lassújelek megszüntetése a pályákon.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.