Sürgős vasúti fejlesztésekre van szükség az országban, és már most is korlátokba ütközik a vasúti árufuvarozás, hangzott el kedden a Közlekedéslogisztikai Konferencián, Herceghalmon. Az Iho.hu közlekedési szakportál arról ír – idézi a Telex –, hogy már most évi 400 ezer autót gyártanak Magyarországon, ami a következő években meg fog duplázódni a debreceni BMW- és a szegedi BYD-gyárakkal.
Medgyasszay Gábor, az Audi Hungária Zrt. inbound logisztikai vezetője azt mondta, Magyarországon, sőt Ausztriában és Németországban is gondot jelent a vasúti rendezés és a szállítási menetrendek. Az infrastruktúra fejlesztése nélkül nem tudnak több forgalmat a vasútra terelni. A kamionok tisztább üzemanyagra állítása sem egyszerű, hisz pl. kevés az LNG-töltőállomás. Gyűrűs Bence, a debreceni BMW logisztikai partnercége, a DP World Hungary Logistics Kft. ügyvezető igazgatója borúlátó:
„Az épülő debreceni BMW-gyár is a vasúti szállítást preferálja, azonban az autóipari és akkumulátorgyárak várható forgalma megoldhatatlan feladat elé állítja a magyar logisztikai infrastruktúrát, és egyelőre nem látszik ennek a problémának a megoldása.”
Mint írja a lap, azt még nem tudni, hogy a csőstül érkező akkumulátorgyárak mekkora vasúti és szállítmányozási kapacitást fognak igényelni. A vasúthálózatot tehát sürgősen fejleszteni kellene, fókuszban a bővítéssel és korszerűsítéssel. Konkrét igények is elhangzottak, mint a vitatott budapesti déli körvasutat tehermentesítő, Budapestet elkerülő V0-s vasútvonal építése, vagy épp a lassújelek megszüntetése a pályákon.