Többet adott a Villeroy & Boch, mint amennyit a szakszervezet kért

  • narancs.hu
  • 2022. december 11.

Gazdaság

Bruttó 250 ezer forint inflációs bérkompenzáció jár a hódmezővásárhelyi üzemben karácsony előtt.

 

Az infláció miatt egyszeri bérkompenzációt kért a hódmezővásárhelyi Villeroy & Boch Magyarország Kft.-nél működő szakszervezet a cégtől. 

Az érdekképviselet a bruttó havi 500 ezer forint alatti bérek mellett 100 ezer forintot, az 500 és 750 ezer forinti bérek mellett pedig 50 ezer forintot tartott méltányos segítségnek.

A német anyavállalat – mint a Hódpress írja – december első napjaiban határozott az inflációval érintett országokban dolgozó alkalmazottainak kompenzálásáról. A döntés értelmében a vásárhelyi üzemben fejenként egyszeri bruttó 250 ezer forint inflációs kompenzációt adnak még karácsony előtt.

A vásárhelyi szanitergyárban 782-en dolgoznak, így nagyjából 200 millió forintot fordít a vállalat erre a juttatásra. Van miből, mert mint októberben kiderült, a cég jelentősen tudta növelni a bevételeit 2022-ben.

Az 1965-ben létesült Alföldi Porcelángyár 1992 óta tartozik a Villeroy & Boch konszernhez, és 1998 óta Villeroy & Boch Magyarország néven működik a finomkerámia-iparban. A termelés a héten leállt, és január 12-én indul újra.

Ami a cégek és szakszervezetek viszonyát illeti, vannak másféle tapasztalatok is:

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.