Zsinórban harmadjára az Amazon lett a legértékesebb márka a világon

  • MTI/narancs.hu
  • 2021. június 23.

Gazdaság

A cég értéke 2020-ban 683,85 milliárd dollár volt, de a legnagyobb ugrást a Tesla könyvelheti el.

Az amerikai Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat „BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands” címen készített felmérést, amelyből az derül ki, hogy ismét, immár harmadik alkalommal zsinórban az Amazon számít a legértékesebb márkának a világon. A multimilliárdos Jeff Bezos cégének értéke tavaly 64 százalékkal, 683,85 milliárd dollárra nőtt. Bzosról legutóbb annak kapcsán adtunk hírt, hogy a Blue Origin űripari vállalkozás első emberes űrutazásán az öccse, illetve egy meg nem nevezett licitáló mellett személyesen is részt fog venni július 20-án, az Apollo-11 holdraszállásának évfordulóján. Igaz, közben aláírásgyűjtés indult, hogy ne hozzák vissza az üzletembert az űrutazás után a földre – ehhez a kezdeményezéshez már majdnem százezren csatlakoztak.

A Kantar Millward Brown  felmérése szerint a második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 612 milliárd dollárral (+74 százalék). A tavalyi negyedik helyről az idén a harmadikra jött fel a Google, amelynek a márkaértéke 42 százalékkal, 458 milliárd dollárra emelkedett. Eközben a harmadik helyről a negyedikre csúszott vissza a Microsoft 410,27 milliárd dollár márkaértékkel, ami 26 százalék növekedés 2020-hoz viszonyítva.

A lista további hat helyezettje között van a kínai Tencent, amely két helyet javítva az ötödik helyre erősödött (204,93 milliárd dollár, +60 százalék), és szintén két helyet javítva a hatodik a Facebook (226,74 milliárd dollár, +54 százalék). A hetedik az Alibaba (196,91 milliárd dollár, +29 százalék), a nyolcadik pedig a Visa (191,285 milliárd dollár, +2 százalék). A tízes lista kilencedik helyezettje a McDonlad's (154,92 milliárd dollár, +20 százalék), a tizedik pedig a MasterCard (112,88 milliárd dollár, +4 százalék). A százas listán a Tesla márkaértéke nőtt a legnagyobb mértékben, 275 százalékkal, 43 milliárd dollárra, ami a 47. helyre volt elég.

 

A listára 13 cég került fel először, rögtön a 12. helyet szerezte meg a Nvidia (105 milliárd dollár), az 52. a Zoom (37 milliárd dollár), az Advanced Micro Devices az 57. lett (33 milliárd dollár), a Spotify pedig a 99. (19 milliárd dolláros márkaértékkel).A listán szereplő száz márkának az összesített értéke 42 százalékkal, 7000 milliárd dollárra nőtt. A BrandZ Top 100 tanulmányt a WPP marketing és márkatanácsadó, valamint cége, a Kantar Millward Brown készíti 2006 óta, akkor a 100 vezető márka értéke 1400 milliárd dollár volt.

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

Figyelmébe ajánljuk

A fejünkre nőttek

Az incel kifejezés (involuntary celibates, önkéntes cölibátus) má­ra köznevesült (lásd még: Karen, woke, simp); egyszerre szitokszó, internetes szleng és a férfiak egy csoportjának jelölése.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.

Fejszék és haszonnövények

  • Molnár T. Eszter

A táncos székekből összetolt emelvényen lépked. A székek mozognak, csúsznak, dőlnek, billennek, a táncos óvatos, de hiába, végül így is legördül.

Madártávlat

Ép és értelmi fogyatékkal élő színészek játszanak együtt a MáSzínház inkluzív előadásai­ban, a repertoárjukon ezek mellett színházi nevelési előadások és hagyományos színházi produkciók is szerepelnek. A közös nevező mindegyik munkájukban a társadalmilag fontos és érzékeny témák felvetése.

Ki a pancser?

  • Domány András

Budapestről üzent Tusk lengyel miniszterelnöknek a Kaczyn´ski-kormányok volt igazságügyi minisztere: nem kaptok el! Zbigniew Ziobrót 180 millió złoty, vagyis 17 milliárd forintnyi költségvetési pénz szabálytalan elköltése miatt keresik a lengyel hatóságok. Ki ez az ember, és hogyan taszította káoszba hazája igazságszolgáltatását?