Zsinórban harmadjára az Amazon lett a legértékesebb márka a világon

  • MTI/narancs.hu
  • 2021. június 23.

Gazdaság

A cég értéke 2020-ban 683,85 milliárd dollár volt, de a legnagyobb ugrást a Tesla könyvelheti el.

Az amerikai Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat „BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands” címen készített felmérést, amelyből az derül ki, hogy ismét, immár harmadik alkalommal zsinórban az Amazon számít a legértékesebb márkának a világon. A multimilliárdos Jeff Bezos cégének értéke tavaly 64 százalékkal, 683,85 milliárd dollárra nőtt. Bzosról legutóbb annak kapcsán adtunk hírt, hogy a Blue Origin űripari vállalkozás első emberes űrutazásán az öccse, illetve egy meg nem nevezett licitáló mellett személyesen is részt fog venni július 20-án, az Apollo-11 holdraszállásának évfordulóján. Igaz, közben aláírásgyűjtés indult, hogy ne hozzák vissza az üzletembert az űrutazás után a földre – ehhez a kezdeményezéshez már majdnem százezren csatlakoztak.

A Kantar Millward Brown  felmérése szerint a második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 612 milliárd dollárral (+74 százalék). A tavalyi negyedik helyről az idén a harmadikra jött fel a Google, amelynek a márkaértéke 42 százalékkal, 458 milliárd dollárra emelkedett. Eközben a harmadik helyről a negyedikre csúszott vissza a Microsoft 410,27 milliárd dollár márkaértékkel, ami 26 százalék növekedés 2020-hoz viszonyítva.

A lista további hat helyezettje között van a kínai Tencent, amely két helyet javítva az ötödik helyre erősödött (204,93 milliárd dollár, +60 százalék), és szintén két helyet javítva a hatodik a Facebook (226,74 milliárd dollár, +54 százalék). A hetedik az Alibaba (196,91 milliárd dollár, +29 százalék), a nyolcadik pedig a Visa (191,285 milliárd dollár, +2 százalék). A tízes lista kilencedik helyezettje a McDonlad's (154,92 milliárd dollár, +20 százalék), a tizedik pedig a MasterCard (112,88 milliárd dollár, +4 százalék). A százas listán a Tesla márkaértéke nőtt a legnagyobb mértékben, 275 százalékkal, 43 milliárd dollárra, ami a 47. helyre volt elég.

 

A listára 13 cég került fel először, rögtön a 12. helyet szerezte meg a Nvidia (105 milliárd dollár), az 52. a Zoom (37 milliárd dollár), az Advanced Micro Devices az 57. lett (33 milliárd dollár), a Spotify pedig a 99. (19 milliárd dolláros márkaértékkel).A listán szereplő száz márkának az összesített értéke 42 százalékkal, 7000 milliárd dollárra nőtt. A BrandZ Top 100 tanulmányt a WPP marketing és márkatanácsadó, valamint cége, a Kantar Millward Brown készíti 2006 óta, akkor a 100 vezető márka értéke 1400 milliárd dollár volt.

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

Figyelmébe ajánljuk

A kis pénzrablás

  • - ts -

Gyakorlatilag másodpercre ugyanakkor járunk Németország történelmében, mint a Good bye, Lenin! hősei. Az ország még két részben van, de a fal már ledőlt, a tegnap még oly zord határőrök már csak az üstöküket vakargatják, s nézik, hogyan suhannak el a Barkasok.