Tévéfilm

7 nap a pokolban

  • Gera Márton
  • 2015. november 8.

Interaktív

Most már ilyen is van: áldokumentumfilm sportolókkal. Nyilván sikeres is lesz, mert az áldokumentumfilmek mostanság nagyon mennek. De különben is: legyen csak sikeres a 7 nap a pokolban, mert igazán megérdemli.

Kevés abszurdabb alaphelyzet létezik ennél: két fiktív teniszező maratoni meccsét nézzük, de persze nem a meccs itt a lényeg, hanem a két játékos élettörténete, tele egészen ostoba fordulatokkal. Egyikőjükről rögtön kiderül, hogy a Williams nővérek öccse, és a rendezőnek tényleg sikerült leültetnie Serena Williamst, ő maga mondja a képtelenebbnél képtelenebb dolgokat. De feltűnik David Copperfield is, és a két főszereplőt kivéve nagyjából mindenki önmagát játssza.

Nem az a fontos, hogy a hétnapos küzdelemben ki fog nyerni, ez csupán a felszín. Viszont a felszín alatt sem rejtőzik semmi különleges, csak a puszta szórakoztatás olykor infantilis elszánása. De minden szó hiába, mert azon egysze­rűen nem lehet nem nevetni, amikor az angol királynő megjelenik a pereputtyával, és jól megveri a teniszezőt, mert az nem áll nyerésre.
A legfurcsább mégis az, hogy ha hang nélkül néznénk a filmet, még akár el is hinnénk, hogy valódi ­dokumentumfilmet látunk, amely ­éppen két sportoló karrierjét mutatja be.

Hogy az ne így legyen, arról Andy Samberg és Kit Harington gondoskodik: ügyesen játsszák a tenisz bűvöletében élő izmos, kockahasú hülyegyereket. Mégis Will Forte lesz a film hőse, aki fapofával kommentálja az eseményeket negyven percig. És az egyetlen probléma tényleg az, hogy mindez csak negyven percig tart.

Gera Márton

Az HBO Comedy műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.