Tévéfilm

7 nap a pokolban

  • Gera Márton
  • 2015. november 8.

Interaktív

Most már ilyen is van: áldokumentumfilm sportolókkal. Nyilván sikeres is lesz, mert az áldokumentumfilmek mostanság nagyon mennek. De különben is: legyen csak sikeres a 7 nap a pokolban, mert igazán megérdemli.

Kevés abszurdabb alaphelyzet létezik ennél: két fiktív teniszező maratoni meccsét nézzük, de persze nem a meccs itt a lényeg, hanem a két játékos élettörténete, tele egészen ostoba fordulatokkal. Egyikőjükről rögtön kiderül, hogy a Williams nővérek öccse, és a rendezőnek tényleg sikerült leültetnie Serena Williamst, ő maga mondja a képtelenebbnél képtelenebb dolgokat. De feltűnik David Copperfield is, és a két főszereplőt kivéve nagyjából mindenki önmagát játssza.

Nem az a fontos, hogy a hétnapos küzdelemben ki fog nyerni, ez csupán a felszín. Viszont a felszín alatt sem rejtőzik semmi különleges, csak a puszta szórakoztatás olykor infantilis elszánása. De minden szó hiába, mert azon egysze­rűen nem lehet nem nevetni, amikor az angol királynő megjelenik a pereputtyával, és jól megveri a teniszezőt, mert az nem áll nyerésre.
A legfurcsább mégis az, hogy ha hang nélkül néznénk a filmet, még akár el is hinnénk, hogy valódi ­dokumentumfilmet látunk, amely ­éppen két sportoló karrierjét mutatja be.

Hogy az ne így legyen, arról Andy Samberg és Kit Harington gondoskodik: ügyesen játsszák a tenisz bűvöletében élő izmos, kockahasú hülyegyereket. Mégis Will Forte lesz a film hőse, aki fapofával kommentálja az eseményeket negyven percig. És az egyetlen probléma tényleg az, hogy mindez csak negyven percig tart.

Gera Márton

Az HBO Comedy műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.