Tévéfilm

7 nap a pokolban

  • Gera Márton
  • 2015. november 8.

Interaktív

Most már ilyen is van: áldokumentumfilm sportolókkal. Nyilván sikeres is lesz, mert az áldokumentumfilmek mostanság nagyon mennek. De különben is: legyen csak sikeres a 7 nap a pokolban, mert igazán megérdemli.

Kevés abszurdabb alaphelyzet létezik ennél: két fiktív teniszező maratoni meccsét nézzük, de persze nem a meccs itt a lényeg, hanem a két játékos élettörténete, tele egészen ostoba fordulatokkal. Egyikőjükről rögtön kiderül, hogy a Williams nővérek öccse, és a rendezőnek tényleg sikerült leültetnie Serena Williamst, ő maga mondja a képtelenebbnél képtelenebb dolgokat. De feltűnik David Copperfield is, és a két főszereplőt kivéve nagyjából mindenki önmagát játssza.

Nem az a fontos, hogy a hétnapos küzdelemben ki fog nyerni, ez csupán a felszín. Viszont a felszín alatt sem rejtőzik semmi különleges, csak a puszta szórakoztatás olykor infantilis elszánása. De minden szó hiába, mert azon egysze­rűen nem lehet nem nevetni, amikor az angol királynő megjelenik a pereputtyával, és jól megveri a teniszezőt, mert az nem áll nyerésre.
A legfurcsább mégis az, hogy ha hang nélkül néznénk a filmet, még akár el is hinnénk, hogy valódi ­dokumentumfilmet látunk, amely ­éppen két sportoló karrierjét mutatja be.

Hogy az ne így legyen, arról Andy Samberg és Kit Harington gondoskodik: ügyesen játsszák a tenisz bűvöletében élő izmos, kockahasú hülyegyereket. Mégis Will Forte lesz a film hőse, aki fapofával kommentálja az eseményeket negyven percig. És az egyetlen probléma tényleg az, hogy mindez csak negyven percig tart.

Gera Márton

Az HBO Comedy műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.

Emlékév

A hatalom és a muzsikus viszonya sokféle lehet: az utcai zenész nyitott gitártokja, a homlokra csapott vagy vonóba tűzött nagycímletű bankjegy éppúgy kifejezi ezt a viszonyt, mint a Mozartot és Salierit is udvari zeneszerzővé kinevező II. József telhetetlensége.

Baljós fellegek

A múlt pénteki Trump–Putyin csúcs után kicsit fellélegeztek azok, akik a szabad, független, európai, és területi épségét visszanyerő Ukrajnának szorítanak.

A bűvös hármas

Az elmúlt évtizedekben három komoly lakáshitelválság sújtotta Magyarországot. Az első 1990-ben ütött be, amikor tarthatatlanná váltak a 80-as években mesterségesen alacsonyan, 3 százalékon tartott kamatok. A 2000-es évek elejének támogatott lakáshiteleit a 2004 utáni költségvetések sínylették meg, majd 2008 után százezrek egzisztenciáját tették tönkre a devizahitelek. Most megint a 3 százalékos fix kamatnál tartunk. Ebből sem sül ki semmi jó, és a lakhatási válság is velünk marad.

Talpunk alól a hő

Ritka, potenciálisan megújuló energiaforrás lapul az alattunk különösen vékony földkéreg mélyén. A közeljövőben a mostaninál is sokkal nagyobb mértékben támaszkodhatnánk a geotermikus energiára, habár akadnak megoldásra váró gondok is. De mostantól pénz is jut rá!

Oktatás helyett

Akár több ezer kamuórát is beírhattak a KRÉTA rendszerbe egy miskolci technikumban az elmúlt évek során, de a szakképzési centrum állítja, most már minden rendben van. Diákok és egy volt tanár szerint egyáltalán nincs így.