Tévéfilm

7 nap a pokolban

  • Gera Márton
  • 2015. november 8.

Interaktív

Most már ilyen is van: áldokumentumfilm sportolókkal. Nyilván sikeres is lesz, mert az áldokumentumfilmek mostanság nagyon mennek. De különben is: legyen csak sikeres a 7 nap a pokolban, mert igazán megérdemli.

Kevés abszurdabb alaphelyzet létezik ennél: két fiktív teniszező maratoni meccsét nézzük, de persze nem a meccs itt a lényeg, hanem a két játékos élettörténete, tele egészen ostoba fordulatokkal. Egyikőjükről rögtön kiderül, hogy a Williams nővérek öccse, és a rendezőnek tényleg sikerült leültetnie Serena Williamst, ő maga mondja a képtelenebbnél képtelenebb dolgokat. De feltűnik David Copperfield is, és a két főszereplőt kivéve nagyjából mindenki önmagát játssza.

Nem az a fontos, hogy a hétnapos küzdelemben ki fog nyerni, ez csupán a felszín. Viszont a felszín alatt sem rejtőzik semmi különleges, csak a puszta szórakoztatás olykor infantilis elszánása. De minden szó hiába, mert azon egysze­rűen nem lehet nem nevetni, amikor az angol királynő megjelenik a pereputtyával, és jól megveri a teniszezőt, mert az nem áll nyerésre.
A legfurcsább mégis az, hogy ha hang nélkül néznénk a filmet, még akár el is hinnénk, hogy valódi ­dokumentumfilmet látunk, amely ­éppen két sportoló karrierjét mutatja be.

Hogy az ne így legyen, arról Andy Samberg és Kit Harington gondoskodik: ügyesen játsszák a tenisz bűvöletében élő izmos, kockahasú hülyegyereket. Mégis Will Forte lesz a film hőse, aki fapofával kommentálja az eseményeket negyven percig. És az egyetlen probléma tényleg az, hogy mindez csak negyven percig tart.

Gera Márton

Az HBO Comedy műsorán

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.