Rádió

A nyelv öröme

Megújult nyelvápolás a Kossuthon

Interaktív

Lemaradtunk, mint a borravaló. Pedig volt egy időszak, amikor napi szinten követtük a közrádió, akarjuk mondani, a nemzeti főadó olyan búvópatakszerű képződményeit is, mint egy nyelvművelő műsor. Aztán valahol észrevétlen felhagytunk ezzel a szokásunkkal, ami meglehet, hogy a Kossuth hallgathatóságával is összefüggésben van.

Mindenesetre 2014 nyarán még a következőképpen emlékeztünk meg az akkoriban Tetten ért szavak címen futó produkcióról: „Balázs Géza műsora a retró retrója, s egyszál magában (legalábbis míg a Ki nyer ma? újra nem indul) elég ahhoz, hogy arcunkon érezzük a nyolcvanas évek leheletét.”

De tavaly nyáron 27 év (ebből 25 év Tetten ért szavak, 2 év Édes anyanyelvünk volt), valamint több mint 3 ezer műsor után elköszönt a csatorna Balázs Gézától, s vele együtt a hozzánk hasonló laikusok által csak Grétsy László-féle vonalnak hívott hagyománytól is (vö.: Álljunk meg egy szóra!), hogy egy új éra vehesse kezdetét a nyelvápolás terén.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.