A svéd reklámombudsman szerint szexista az elkalandozó fiú mém

  • narancs.hu
  • 2018. szeptember 26.

Interaktív

Egy telekomcég használta munkaerő-toborzáshoz az ismert stockfotót. Nem kellett volna.

A reklámipar tartalmait vizsgáló svéd ombudsman szexistának találta az „elkalandozó fiú mém” hirdetési célú felhasználását – írja a local.se.

A mémet a Bahnhof nevű internetszolgáltató használta fel munkaerő-toborzási kampányában. A fiú volt a megcélzott munkavállaló, a barátnő a jelenlegi állása, az utcán szembejövő lány pedig a meghirdetett pozíció a Bahnhofnál.

A reklámot többen felnyomták az ombudsmannál, ahol kimondták, hogy a kép valóban genderalapú megkülönböztetést alkalmaz, a nőket egymással felcserélhető szexuális tárgyakként mutatja be, és a férfiakra nézve is sztereotip.

Az reklámombudsman Svédországban is csak iránymutatásokat adhat, szankcionálási jogköre nincs. A Bahnhof is inkább poénra vette a döntést, később több variánst is gyártottak a mémből, ahol felcserélték vagy állatokkal helyettesítették a szereplőket.

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.