A svéd reklámombudsman szerint szexista az elkalandozó fiú mém

  • narancs.hu
  • 2018. szeptember 26.

Interaktív

Egy telekomcég használta munkaerő-toborzáshoz az ismert stockfotót. Nem kellett volna.

A reklámipar tartalmait vizsgáló svéd ombudsman szexistának találta az „elkalandozó fiú mém” hirdetési célú felhasználását – írja a local.se.

A mémet a Bahnhof nevű internetszolgáltató használta fel munkaerő-toborzási kampányában. A fiú volt a megcélzott munkavállaló, a barátnő a jelenlegi állása, az utcán szembejövő lány pedig a meghirdetett pozíció a Bahnhofnál.

A reklámot többen felnyomták az ombudsmannál, ahol kimondták, hogy a kép valóban genderalapú megkülönböztetést alkalmaz, a nőket egymással felcserélhető szexuális tárgyakként mutatja be, és a férfiakra nézve is sztereotip.

Az reklámombudsman Svédországban is csak iránymutatásokat adhat, szankcionálási jogköre nincs. A Bahnhof is inkább poénra vette a döntést, később több variánst is gyártottak a mémből, ahol felcserélték vagy állatokkal helyettesítették a szereplőket.

 

 

Figyelmébe ajánljuk

A polgármester kételkedik a pofonjáról készült felvételben, pedig létezik

Nagy János szigetszentmiklósi polgármester képviselői kérdésre nem cáfolta, hogy megütött egy helyi lakost az adventi vásárban, ugyanakkor megkérdőjelezte az erről készült térfigyelő kamerás felvétel létezését. Lapunk a vita eldöntését azzal segíti, hogy közreadja a felvétel egyik részletét. A polgármester pofonja utáni testületi ülésen a városvezetőt kötelezték arra, ha büntetőügy részese lesz, köteles arról beszámolni.