A svéd reklámombudsman szerint szexista az elkalandozó fiú mém

  • narancs.hu
  • 2018. szeptember 26.

Interaktív

Egy telekomcég használta munkaerő-toborzáshoz az ismert stockfotót. Nem kellett volna.

A reklámipar tartalmait vizsgáló svéd ombudsman szexistának találta az „elkalandozó fiú mém” hirdetési célú felhasználását – írja a local.se.

A mémet a Bahnhof nevű internetszolgáltató használta fel munkaerő-toborzási kampányában. A fiú volt a megcélzott munkavállaló, a barátnő a jelenlegi állása, az utcán szembejövő lány pedig a meghirdetett pozíció a Bahnhofnál.

A reklámot többen felnyomták az ombudsmannál, ahol kimondták, hogy a kép valóban genderalapú megkülönböztetést alkalmaz, a nőket egymással felcserélhető szexuális tárgyakként mutatja be, és a férfiakra nézve is sztereotip.

Az reklámombudsman Svédországban is csak iránymutatásokat adhat, szankcionálási jogköre nincs. A Bahnhof is inkább poénra vette a döntést, később több variánst is gyártottak a mémből, ahol felcserélték vagy állatokkal helyettesítették a szereplőket.

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.