A svéd reklámombudsman szerint szexista az elkalandozó fiú mém

  • narancs.hu
  • 2018. szeptember 26.

Interaktív

Egy telekomcég használta munkaerő-toborzáshoz az ismert stockfotót. Nem kellett volna.

A reklámipar tartalmait vizsgáló svéd ombudsman szexistának találta az „elkalandozó fiú mém” hirdetési célú felhasználását – írja a local.se.

A mémet a Bahnhof nevű internetszolgáltató használta fel munkaerő-toborzási kampányában. A fiú volt a megcélzott munkavállaló, a barátnő a jelenlegi állása, az utcán szembejövő lány pedig a meghirdetett pozíció a Bahnhofnál.

A reklámot többen felnyomták az ombudsmannál, ahol kimondták, hogy a kép valóban genderalapú megkülönböztetést alkalmaz, a nőket egymással felcserélhető szexuális tárgyakként mutatja be, és a férfiakra nézve is sztereotip.

Az reklámombudsman Svédországban is csak iránymutatásokat adhat, szankcionálási jogköre nincs. A Bahnhof is inkább poénra vette a döntést, később több variánst is gyártottak a mémből, ahol felcserélték vagy állatokkal helyettesítették a szereplőket.

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Amit csak ők tudnak

A nu metalon felnőtt generáció, azaz a mai negyvenesek visszavonhatatlanul az öregedés jelének tekinthetik, hogy kedvenc irányzatuk esetében az újat jelölő „nu” annyira indokolatlan, hogy a legfontosabb zenekarok – már amelyik még aktív – mind elmúltak 30 évesek.

Hová futnál?

  • - ts -

Az Ezüst csillag egy amerikai katonai kitüntetés, afféle vitézségi érem, nagy csaták nagy hőseinek adják, 1932 óta.

Cserbenhagyás

  • - ts -

A moziból nézve az Egyesült Államok tényleg a világ csendőre: minden korban megvannak a háborús veteránjai. De nem bánik szépen velük.

Irányított hálózatok

  • Molnár T. Eszter

A csoportterápiák általában vallomásos körrel indulnak. Valahogy így: Eszter vagyok, és hiszek a csodákban.