Csak a propagandát akarják tolni: leveszi a legnépszerűbb dokusorozatot a műsoráról a köztévé

  • narancs.hu
  • 2018. május 1.

Interaktív

Nem folytatódik az On the Spot. Így valószínűleg még több műsoridő jut az ijesztgetésnek.

Az MTI-hez is eljuttatott közleményben jelentette be a Duna Médiaszolgáltató, hogy kilenc évad után nem folytatódik a köztévé egyik legsikeresebb műsora, az On The Spot. A közleményben azt írták, hogy a Duna Médiaszolgáltató Zrt. és az MTVA „köszöni a stáb eddigi együttműködését, a közösen létrehozott évadokat, az ezek nyomán elért sikereket, amelyekre, mint megrendelők, és mint a sorozatoknak felületet biztosító médiaszolgáltatók mindvégig büszkék voltunk”.

A döntést azzal indokolták, hogy „a megrendelők idejét látták egy rövidebb-hosszabb szünetnek”, és az is kiderül, hogy az eddig az On the Spotra fordított forrásokat egy más műsorra akarják áldozni, „amely elsősorban a közép-, a kelet- és a dél-európai kisebbségek sorsával, élethelyzeteinek és lehetőségeinek bemutatásával foglalkozik”.

S. Takács András és Cseke Eszter dokusorozata korábban a Spektrumon futott, több nemzetközi díjat is bezsebelt, és nagy népszerűségnek örvendett a tévénézők körében. Az alkotópárossal tavaly beszélgettünk a műsor új évada kapcsán:

Mit láttak a világban az On the Spot készítői?

Az indián kultúrában jelen lévő szexuális abúzusról és a most napvilágot látott zaklatási ügyekről is beszélgettünk. Traumafeldolgozásról, azok megéléséről, a történelem embert próbáló időszakainak felidézéséről és a túlélésről szól az On the Spot aktuális évada, Az ellenség gyermekei.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.