Csak a propagandát akarják tolni: leveszi a legnépszerűbb dokusorozatot a műsoráról a köztévé

  • narancs.hu
  • 2018. május 1.

Interaktív

Nem folytatódik az On the Spot. Így valószínűleg még több műsoridő jut az ijesztgetésnek.

Az MTI-hez is eljuttatott közleményben jelentette be a Duna Médiaszolgáltató, hogy kilenc évad után nem folytatódik a köztévé egyik legsikeresebb műsora, az On The Spot. A közleményben azt írták, hogy a Duna Médiaszolgáltató Zrt. és az MTVA „köszöni a stáb eddigi együttműködését, a közösen létrehozott évadokat, az ezek nyomán elért sikereket, amelyekre, mint megrendelők, és mint a sorozatoknak felületet biztosító médiaszolgáltatók mindvégig büszkék voltunk”.

A döntést azzal indokolták, hogy „a megrendelők idejét látták egy rövidebb-hosszabb szünetnek”, és az is kiderül, hogy az eddig az On the Spotra fordított forrásokat egy más műsorra akarják áldozni, „amely elsősorban a közép-, a kelet- és a dél-európai kisebbségek sorsával, élethelyzeteinek és lehetőségeinek bemutatásával foglalkozik”.

S. Takács András és Cseke Eszter dokusorozata korábban a Spektrumon futott, több nemzetközi díjat is bezsebelt, és nagy népszerűségnek örvendett a tévénézők körében. Az alkotópárossal tavaly beszélgettünk a műsor új évada kapcsán:

Mit láttak a világban az On the Spot készítői?

Az indián kultúrában jelen lévő szexuális abúzusról és a most napvilágot látott zaklatási ügyekről is beszélgettünk. Traumafeldolgozásról, azok megéléséről, a történelem embert próbáló időszakainak felidézéséről és a túlélésről szól az On the Spot aktuális évada, Az ellenség gyermekei.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.