Videojáték

Gran Turismo 6

  • wilson
  • 2014. január 19.

Interaktív

Vannak azok a stúdiók, amelyek óraműszerűen, akár évente ontják magukból a játékokat, és van a Polyphony, amelynek megadatott az a luxus, hogy egy teljes konzolgenerációban összesen két alkalommal jöjjön elő a barlangjából.

A számokat és a kultuszt látva érteni, hogy miért, a Gran Turismo sorozat viszont már évek óta nem a konzolos autószimuláció non plus ultrája, és ha a jelenlegi mederben marad, még ennél is távolabb lavírozhat. Pedig a hatodik rész alapvetően nagyszerű.

No, nem azért, mert akkorát tökéletesített volna az algoritmusokon, sőt. Autóhang például nem nagyon van benne, minden úgy szól, mint egy csúcsra járatott porszívó, a riválisokat dróton húzzák, a súlyelosztás és az alapvető fizika-szimuláció temérdek hiányossága miatt ezek inkább vonatok, mint kocsik - viszont sok van belőlük, méghozzá nagyon sok, még úgy is, ha az egyértelműen csak a melldöngetésre jó mennyiséghez sikerült beválogatni egy-egy modellből vagy 15 évnyi variációt.

A Gran Turismo 6-ra mégsem lehet haragudni, mert egy életérzést ad: dollármilliárdok helyett pár ezer forintért képes átadni az autóversenyzés és az autógyűjtés élményét. A Polyphony nem csak azért ül ennyi évet minden GT-n, mert megteheti, hanem mert a tökéleteset keresi. A GT6-tal nem találta meg, sőt, a céltudatos, fókuszált fejlesztési tervei egyre kisebb területet tudnak lefedni, de a vezetés élménye még mindig nem csorbult. És végül úgysem számít más, csak az, hogy az ember élvezze, amint a gázpedálra lép, amint lehagyja a riválisokat, amikor betolja az 500. autót a garázsába, nem igaz?

Sony - Polyphony Digital/PS3

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."