tévéSmaci

Hódvezér

  • tévésmaci
  • 2017. július 22.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché sakkoztak, mindenki paraszt volt. A sötét is, a világos is. Ott álltak, két tömött sorban, konok pofával előremeredve az ellenre bástyák, huszárok, futárok helyén, mint akik alig várják, hogy vért igyanak. Aztán a maguk lassúdad, rövid léptű módján egymásnak is mentek, s gyepálták szorgosan egymást srévizavé, egész addig, míg csak egy maradt. Teljesen egyenlő erők küzdelme volt, rossz nyelvek szerint kiölte a sportból a fineszt, a nyers erőre bízott mindent, meglehet, így is volt a kezdetekben, de aztán egyre rafkósabbak lettek a parasztok, sündisznóállást vettek és póttagokat, haditervet eszeltek ki, s ha módjuk nyílott rá, csaltak is, például Sztupának volt egy parasztja, hetekig eladta magát királynőként, mire lebukott, pedig nem csinált mást, csak kicsit elvékonyította a hangját, és affektálva beszélt. Amikor Sztupa és Troché nagyon öldöklőre akarták venni a partit, egy-egy kisdöntőben például, akkor a tábla oldalán is felsorakoztattak parasztokat, jobbra vörös, balra a sárga parasztok vettek fel kétsoros alakzatot, majd estek neki az érthető okokból létszámfölényben fellépő sötét és világos parasztoknak. Először a hagyományos parasztok kaptak észbe, s osztották fel egymás közt a színeseket. A feketék legyőzték a sárgákat, a fehérek a vörösöket, s csak aztán mentek egymásra. Egy idő elteltével aztán a színesek is kitanulták a csíziót, s mind a ketten bejelentkeztek a fehéreknél, hogy szívesen bekerítenék a feketéket, csak kérnek egy részt a zsákmányból. A fehérek először le is adtak valamit, de hamar rájöttek, hogy elég felkoncolniuk a feketék ellen kifáradt, megsebesült néhány maradék színest, s készen is van a dolog, meg az egész úgysem számít, hisz a végére csak egy maradhat. Ennek némiképpen ellentéte volt az ún. magyar sakk, ahol a pirosak a zöldek ellen játszottak egy tök fehér táblán, tényleg minden négyzet fehér volt, s természetesen egy paraszt sem állt a táblán, itt mindenki király volt, ott álltak két sorban, a sok marha nagy király.

Szombaton (24-én) a magyar kémfilmek nyilvánvaló legnagyobbika, a Fény a redőny mögött figyel be délután három előtt kicsivel a Dunára. Mint az nyilván köztudott, ez egy elég idióta kémfilm a delejes hatvanas évekből, s arról szól, hogy a kempingárugyárban legyőzhetetlen fegyvereket csinálnak, s Latinovits ki akarja kémkedni az egészet minimum az NSZK-ba, de lehet, hogy az USA-ba, akik feltehetően csak kőbaltákkal harcolnak, és a sátorcövek majd úgy jön nekik, mint a V2, de szerencsére Nagy Attilának is van egy-két szava az ármányhoz. Ez persze semmi az ugyanitt fél nyolckor kezdődő Pogány Madonnához képest, amikor meg azért jönnek a nyugatiak, hogy ellopjanak egy aranyfejet. Az aranyfejet valóban sikerült ellopni teljes egészében, de ezt már megírtuk százszor, és hát nyugati is micsoda nyugati, valami Soltész nevű, aki elhasalt a pesti érettségin, vagy valami ilyesmi történt vele.

Vasárnap az M3 keresi a kedvünket egy régi jó magyar filmmel, három után öt perccel adván a Szerelmes biciklistákat, aminek a címe legalább jó. S hát az is tény, hogy e remekműnek köszönhetjük az első magyar nyelvű „beatlemezt”, a Táskarádiót, idézzem? Önök sem akarhatják. Akkor ne tévézzenek!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.