Videojáték

inFamous: Second son

  • wilson
  • 2014. május 30.

Interaktív

"A drog rossz: pusztítsd el a pozitív karmáért"

- ha az inFamous világának bárgyú, naiv demagógiáját kellene összefoglalni, keresve se lehetne jobb mondatot találni ennél, amely alig húsz perccel a játék kezdete után bukkan fel. A sorozat csak a fekete és a fehér színt ismeri a moralitás spektrumán, nem fecsérli az idejét árnyalatokra és vitákra. A súlyos játékhiányban szenvedő, őszig még egészen biztosan vegetáló PlayStation 4 számára mégis mentsvár a Second Son, hiszen a tavaly őszi nyitókínálat óta nemhogy sandbox műfajú játék, de egyáltalán játék sem jelent meg a platformra. A Second Son viszont az, méghozzá vérbeli, relatíve hatalmas játszótérrel, a statárium alatt lévő Seattle-lel, ahol a bioterroristáknak bélyegzett, emberfeletti képességekkel rendelkező csodabogarak randalíroznak. Hiába került azonban a pusztulás szélére a világ már kétszer, az emberiség most is birkaként csodálkozik rá a háztetők között röpködő, kezeikből villámokat, tűzlabdákat szóró figurákra.

Az emberek nem tanulnak, a Second Sont jegyző Sucker Punch viszont igen: habár az előző két részből klónozott játékmenet egy dekányit se fejlődött, a tálalás kategóriákkal színvonalasabb lett. A PS4 képességeit még mindig alulról nyaldosó, de az előző generációhoz képest hatalmas ugrást jelentő technikai megvalósítás példaértékű. Az emberszerű nem játékos karaktereknek és a remek operatőri munkával megálmodott átvezető jeleneteknek már nincs szükségük tükörre és füstre, előre rögzített videókra, minden valós időben fut, az ember csak bámul, és élvezi - gondolkodni amúgy sem kell.

Sony - Sucker Punch / PS4

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.