Videojáték

inFamous: Second son

  • wilson
  • 2014. május 30.

Interaktív

"A drog rossz: pusztítsd el a pozitív karmáért"

- ha az inFamous világának bárgyú, naiv demagógiáját kellene összefoglalni, keresve se lehetne jobb mondatot találni ennél, amely alig húsz perccel a játék kezdete után bukkan fel. A sorozat csak a fekete és a fehér színt ismeri a moralitás spektrumán, nem fecsérli az idejét árnyalatokra és vitákra. A súlyos játékhiányban szenvedő, őszig még egészen biztosan vegetáló PlayStation 4 számára mégis mentsvár a Second Son, hiszen a tavaly őszi nyitókínálat óta nemhogy sandbox műfajú játék, de egyáltalán játék sem jelent meg a platformra. A Second Son viszont az, méghozzá vérbeli, relatíve hatalmas játszótérrel, a statárium alatt lévő Seattle-lel, ahol a bioterroristáknak bélyegzett, emberfeletti képességekkel rendelkező csodabogarak randalíroznak. Hiába került azonban a pusztulás szélére a világ már kétszer, az emberiség most is birkaként csodálkozik rá a háztetők között röpködő, kezeikből villámokat, tűzlabdákat szóró figurákra.

Az emberek nem tanulnak, a Second Sont jegyző Sucker Punch viszont igen: habár az előző két részből klónozott játékmenet egy dekányit se fejlődött, a tálalás kategóriákkal színvonalasabb lett. A PS4 képességeit még mindig alulról nyaldosó, de az előző generációhoz képest hatalmas ugrást jelentő technikai megvalósítás példaértékű. Az emberszerű nem játékos karaktereknek és a remek operatőri munkával megálmodott átvezető jeleneteknek már nincs szükségük tükörre és füstre, előre rögzített videókra, minden valós időben fut, az ember csak bámul, és élvezi - gondolkodni amúgy sem kell.

Sony - Sucker Punch / PS4

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.