Videojáték

inFamous: Second son

  • wilson
  • 2014. május 30.

Interaktív

"A drog rossz: pusztítsd el a pozitív karmáért"

- ha az inFamous világának bárgyú, naiv demagógiáját kellene összefoglalni, keresve se lehetne jobb mondatot találni ennél, amely alig húsz perccel a játék kezdete után bukkan fel. A sorozat csak a fekete és a fehér színt ismeri a moralitás spektrumán, nem fecsérli az idejét árnyalatokra és vitákra. A súlyos játékhiányban szenvedő, őszig még egészen biztosan vegetáló PlayStation 4 számára mégis mentsvár a Second Son, hiszen a tavaly őszi nyitókínálat óta nemhogy sandbox műfajú játék, de egyáltalán játék sem jelent meg a platformra. A Second Son viszont az, méghozzá vérbeli, relatíve hatalmas játszótérrel, a statárium alatt lévő Seattle-lel, ahol a bioterroristáknak bélyegzett, emberfeletti képességekkel rendelkező csodabogarak randalíroznak. Hiába került azonban a pusztulás szélére a világ már kétszer, az emberiség most is birkaként csodálkozik rá a háztetők között röpködő, kezeikből villámokat, tűzlabdákat szóró figurákra.

Az emberek nem tanulnak, a Second Sont jegyző Sucker Punch viszont igen: habár az előző két részből klónozott játékmenet egy dekányit se fejlődött, a tálalás kategóriákkal színvonalasabb lett. A PS4 képességeit még mindig alulról nyaldosó, de az előző generációhoz képest hatalmas ugrást jelentő technikai megvalósítás példaértékű. Az emberszerű nem játékos karaktereknek és a remek operatőri munkával megálmodott átvezető jeleneteknek már nincs szükségük tükörre és füstre, előre rögzített videókra, minden valós időben fut, az ember csak bámul, és élvezi - gondolkodni amúgy sem kell.

Sony - Sucker Punch / PS4

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.