Tévésorozat

Krízis

Interaktív

Mi sülhet ki abból, ha az USA legnagyobb fejeseinek a gyerekei egy gimnáziumi osztályba járnak?

Csakis egy túszdráma, amely leginkább egy mozgó asztalra épített kártyavárhoz hasonlít. Az alaphelyzet, miszerint az elnök és a legjelentősebb kommunikációs, fegyvergyártó stb. cégek vezetőinek csemetéi egy buszban vihetők osztálykirándulásra, olyany-nyira meseszerű, hogy két dolgot tehetünk, egy: kikapcsoljuk a tévét; kettő: nevetünk egy jót, és afféle katasztrófaturistaként élvezzük az abszurditást, s onnantól már minden jól megy. A mese nem okos, inkább klisés, a lényeg a személyes bosszún alapuló csavaros pszichológiai kísérlet. Meddig megy el egy szülő, hogy visszaszerezze a gyermekét? A kifundált követelések teljesítése során ráadásul nem egyszerű terrorcselekményt kapunk, hanem egy nagyszabású összeesküvésnek kellene lelepleződnie. Ez az ígéret, így lesz ebből egy évad alatt lefuttatható high concept. Némi felüdülést adhatnak a karakterek, akik sajnos szintén nem újszerűek - családi drámával problémázó szőke FBI ügynöknő plusz az újonc zöldfülű és társaik. Leginkább az első részekben felbukkanó megmentett kisfiú kellemes meglepetés: a kis kövér stréber, kiugró tudással, szórakoztató jelenetekkel. Jó játék a 30 fős elitkamaszság csoportmechanikáját is figyelgetni, ennyi elkényeztetett egykét ritkán hord egy sorozatba a szél. A legnagyobb baj az aggodalom, hogy feleslegesen nézzük végig az egészet: a kártyavár összedől, és kiderül, hogy még asztal sem volt alatta. Az igazi krízis pedig a borzasztóan igénytelen intro és a bántó középszer.

A Fox műsorán


Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.