Tévésorozat

Krízis

Interaktív

Mi sülhet ki abból, ha az USA legnagyobb fejeseinek a gyerekei egy gimnáziumi osztályba járnak?

Csakis egy túszdráma, amely leginkább egy mozgó asztalra épített kártyavárhoz hasonlít. Az alaphelyzet, miszerint az elnök és a legjelentősebb kommunikációs, fegyvergyártó stb. cégek vezetőinek csemetéi egy buszban vihetők osztálykirándulásra, olyany-nyira meseszerű, hogy két dolgot tehetünk, egy: kikapcsoljuk a tévét; kettő: nevetünk egy jót, és afféle katasztrófaturistaként élvezzük az abszurditást, s onnantól már minden jól megy. A mese nem okos, inkább klisés, a lényeg a személyes bosszún alapuló csavaros pszichológiai kísérlet. Meddig megy el egy szülő, hogy visszaszerezze a gyermekét? A kifundált követelések teljesítése során ráadásul nem egyszerű terrorcselekményt kapunk, hanem egy nagyszabású összeesküvésnek kellene lelepleződnie. Ez az ígéret, így lesz ebből egy évad alatt lefuttatható high concept. Némi felüdülést adhatnak a karakterek, akik sajnos szintén nem újszerűek - családi drámával problémázó szőke FBI ügynöknő plusz az újonc zöldfülű és társaik. Leginkább az első részekben felbukkanó megmentett kisfiú kellemes meglepetés: a kis kövér stréber, kiugró tudással, szórakoztató jelenetekkel. Jó játék a 30 fős elitkamaszság csoportmechanikáját is figyelgetni, ennyi elkényeztetett egykét ritkán hord egy sorozatba a szél. A legnagyobb baj az aggodalom, hogy feleslegesen nézzük végig az egészet: a kártyavár összedől, és kiderül, hogy még asztal sem volt alatta. Az igazi krízis pedig a borzasztóan igénytelen intro és a bántó középszer.

A Fox műsorán


Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.