Tévésorozat

Krízis

Interaktív

Mi sülhet ki abból, ha az USA legnagyobb fejeseinek a gyerekei egy gimnáziumi osztályba járnak?

Csakis egy túszdráma, amely leginkább egy mozgó asztalra épített kártyavárhoz hasonlít. Az alaphelyzet, miszerint az elnök és a legjelentősebb kommunikációs, fegyvergyártó stb. cégek vezetőinek csemetéi egy buszban vihetők osztálykirándulásra, olyany-nyira meseszerű, hogy két dolgot tehetünk, egy: kikapcsoljuk a tévét; kettő: nevetünk egy jót, és afféle katasztrófaturistaként élvezzük az abszurditást, s onnantól már minden jól megy. A mese nem okos, inkább klisés, a lényeg a személyes bosszún alapuló csavaros pszichológiai kísérlet. Meddig megy el egy szülő, hogy visszaszerezze a gyermekét? A kifundált követelések teljesítése során ráadásul nem egyszerű terrorcselekményt kapunk, hanem egy nagyszabású összeesküvésnek kellene lelepleződnie. Ez az ígéret, így lesz ebből egy évad alatt lefuttatható high concept. Némi felüdülést adhatnak a karakterek, akik sajnos szintén nem újszerűek - családi drámával problémázó szőke FBI ügynöknő plusz az újonc zöldfülű és társaik. Leginkább az első részekben felbukkanó megmentett kisfiú kellemes meglepetés: a kis kövér stréber, kiugró tudással, szórakoztató jelenetekkel. Jó játék a 30 fős elitkamaszság csoportmechanikáját is figyelgetni, ennyi elkényeztetett egykét ritkán hord egy sorozatba a szél. A legnagyobb baj az aggodalom, hogy feleslegesen nézzük végig az egészet: a kártyavár összedől, és kiderül, hogy még asztal sem volt alatta. Az igazi krízis pedig a borzasztóan igénytelen intro és a bántó középszer.

A Fox műsorán


Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.