tévéSmaci

Jön a strucc

  • tévésmaci
  • 2015. június 21.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché még a kisemberek között éltek, maguk is kicsik voltak, Sztupa úgy 17 centiméter, Troché valamivel magasabb, 17,8-17,9, ilyesmi. Mivel a kisemberek régen éltek, elég sokan keresték fel őket az emberiség későbbi korszakaiból, mindközönségesen a jövőből. Mindig akartak valamit beállítani, szabályozni, kicserélni, hogy a későbbiekben rendben menjenek a dolgok, lévén a jövőből érkezők mindegyike tökéletesen meg volt győződve afelől, hogy a kisemberek az ember elődei, s minden azon múlik, hogyan alapozzák meg a jövőt. A kisemberek ezzel nem nagyon törődtek, egyrészt volt jobb dolguk, másfelől marhaságnak tartották, hisz ők éppenséggel arról voltak tökéletesen meggyőződve, hogy az ember, mármint a jövőbeli „nagy” ember a majomtól származik. A kisemberek ekkor még együtt éltek a majmokkal, de csodálkozva vették észre, hogy a majmok lassan, de egyre láthatóbban növekedni kezdtek. Alaphelyzetben egy majom 10-12 cm magas volt, de egyes messziről jött kisemberek hatalmas, emberméretű, sőt akár 20 centit is elérő majmokról számoltak be. Mindegy, a kisemberek magasról tettek az ilyesmire, de az egy idő után roppantul kezdte őket zavarni, hogy a jövőből érkezők olyan nagy benga állatok, hogy felborítanak mindent, ami az útjukba kerül. Így hát megbízták Sztupát és Trochét, hogy eszkábáljanak valamilyen szerkezetet, amivel az izgága vendégeket méretre lehet szabni. Sztupa a drasztikus megoldások embereként egy klopfolószerű alkalmatosságot fejlesztett, amit úgy kell elképzelni, ahogy hangzik: laposra verte a pácienseket, akik előtte átmentek egy fájdalomcsökkentő zuhany alatt, aminek hatására tényleg nem fájt annyira a klopfolás, inkább csiklandozott. Így a jövőből érkezettek nagy röhögési hullámok közepette nyerték el helyénvaló formájukat, de a procedúra hosszadalmas és legyünk őszinték, szerfelett költséges is volt. A kisemberek pedig közmondásosan smucigok voltak. Vége lett hát a nagy röhögéseknek; Troché törpítő injekciója olcsó volt és gyors, bár a próbaidőszakban elég megbízhatatlannak mutatta magát. Minduntalan visszanőttek a páciensek, ilyenkor újabb szurit kellett nyomni nekik, amitől visszatöpörödtek, de mivel nem rohangálhatott minden vendég nyomában egy ápolónő, az öntöltős injekciós tűt rászerelték az érkezőkre, amit elláttak egy érzékelővel, ha az ürge nőni kezdett, a tű szúrt. Majdnem lemaradtunk a tévéműsorról.

Pénteken (22-én) nagy nap lesz az HBO-n, háromnegyed hét körül leadják A nagy Gatsbyt, este tizenegy után meg A nagy füzetet.

Szombaton a párosok kűrjével folytatódik a versenysorozat, a Szuper Tv2-n a Cowbolyok és űrlények lépnek fel este, a Film Cafén pedig a Tigris és a sárkány. A mélyen demokratikus Story 4-en választhatunk, hogy Szárnyát vagy combját? A csoport antidemokratikusabb érzelmű nézőknek fenntartott csatornáján, a Story 5-ön már szó sincs választási lehetőségről, A királyért és a koronáért is síkra kell szállnunk, nyilván életünkkel és vérünkkel. Én az Érzéki csalódást fogom nézni a Universalon, de még nem döntöttem el, hogy Michael Douglas hajviseletéért, vagy A lilaruhás nő c. híres festmény mozgóképes változataként kocsit mosó Liv Tyler miatt. Ezek a filmek egyébként mind este lesznek, amikor önök az Eurovíziós Dalfesztivált nézik, s azon izgulnak, hogy kire szavaz épp Azerbajdzsán (megmondom előre: Ilham Aliyevre, cca. 99,8 százalékban).

Vasárnap a tegnap félbeszakadt páros verseny folytatásaként Rómeó és Júlia lépnek a jégre a Dunán, nem sokkal a Film Mánián indított Kecskebűvölők után – érthetően az este kilences sávban.

Hétfőn a Kecskebűvölők második része, a Lúdas Matyi lesz este nyolc felé a Dunán. Én héttől a világ legjobb filmjét nézem a Film+-on. Igen, önök ismét eltalálták, a Különben dühbe jövünk! az. Énekeljük is gyorsan együtt: Come with me for fun in my buggy / Come along let’s go for the hell of it…

Szerdán a hét csatornáján, a Film+-on pedig a világ második legjobb filmjét, a Robotzsarut tolják Weller Péterrel. A tévénél a koffeinmentes kávé is jobb!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

A belülről bomlasztók

Fideszes alkalmazottak sopánkodnak, hogy ejnye, ejnye, nem vigyáz a Tisza Párt a szimpatizánsai adataira! A mostani adatszivárgási botrányt alaposan felhabosítva tálalja a kormánypárti közeg, a Tisza cáfol, hogy valóban kerültek ki valós adatok, de azokat más módon is beszerezhették fideszes körök.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le a figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.