Kevésbé hatnak már a hagyományos reklámok, az emberek inkább az influenszereknek hisznek

  • Narancs.hu/MTI
  • 2024. június 12.

Interaktív

Ez derül ki Ernst & Young globális fogyasztói felméréséből.

Egyre tudatosabb a vevők, akikre már kevésbé hatnak a hagyományos vásárlásösztönző reklámok, a véleményvezérekre (influenszerekre) is csak akkor hallgatnak a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a figyelmüket – derül ki az Ernst & Young (EY) globális fogyasztói felméréséből.

Az EY március vége és április eleje között készített nemzetközi kutatásában több mint 23 ezer fogyasztót kérdeztek meg 30 országban, egyebek mellett az Egyesült Államokban, Kanadában, Brazíliában, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Japánban, Kínában és Dél-Afrikában.

A felmérés szerint a megkérdezettek 61 százaléka vett már valamilyen terméket influenszer ajánlása alapján, eközben csak a válaszadók 21 százaléka kattintott rá egy hirdetésre a közösségi médiában.

Az EY kutatása rámutatott arra, hogy a fogyasztók figyelmét az influenszerek ajánlásai mellett kézzelfogható előnyökkel, például kedvezményekkel és az exkluzív, személyes ajánlatokkal lehet a legjobban megragadni. A márkahűséget leginkább az ingyenes szállítással, valamint a kiválasztott termékek kedvező árával lehet szorosabbá tenni a válaszadók 67, illetve 49 százalékának véleménye szerint.

Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetője szerint az emberek Magyarországon is egyre tudatosabbak, az érzelmek helyett sokkal inkább racionális szempontból közelítik meg a vásárlást. Emiatt a korábban jól bevált – elsősorban befolyásolásra épített – hirdetési és értékesítési eszközökkel már nehezebb mozgósítani, ami új megközelítést igényel a gyártók és forgalmazók részéről.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Polt Péter írásbeli válaszából kiderül: azt sem tudja, miben folyik nyomozás

Elég súlyos ellentmondásra derült fény egy, az orosházi férfi kézilabdát érintő 1,3 milliárd forintos szabálytalan tao-felhasználási ügyben. A minden jel szerint költségvetési csalás gyanúja ügyében tett fel írásbeli kérdést Tóth Bertalan (MSZP) országgyűlési képviselő Polt Péter legfőbb ügyésznek, aki azt válaszolta, hogy az ügyben nem indult büntetőeljárás. A Narancs.hu-t korábban és most is az ellenkezőjéről tájékoztatta a NAV Dél-alföldi Bűnügyi Igazgatósága.  A Sportállamtitkárság hallgat az ügyben.

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.