Egyre tudatosabb a vevők, akikre már kevésbé hatnak a hagyományos vásárlásösztönző reklámok, a véleményvezérekre (influenszerekre) is csak akkor hallgatnak a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a figyelmüket – derül ki az Ernst & Young (EY) globális fogyasztói felméréséből.
Az EY március vége és április eleje között készített nemzetközi kutatásában több mint 23 ezer fogyasztót kérdeztek meg 30 országban, egyebek mellett az Egyesült Államokban, Kanadában, Brazíliában, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Japánban, Kínában és Dél-Afrikában.
A felmérés szerint a megkérdezettek 61 százaléka vett már valamilyen terméket influenszer ajánlása alapján, eközben csak a válaszadók 21 százaléka kattintott rá egy hirdetésre a közösségi médiában.
Az EY kutatása rámutatott arra, hogy a fogyasztók figyelmét az influenszerek ajánlásai mellett kézzelfogható előnyökkel, például kedvezményekkel és az exkluzív, személyes ajánlatokkal lehet a legjobban megragadni. A márkahűséget leginkább az ingyenes szállítással, valamint a kiválasztott termékek kedvező árával lehet szorosabbá tenni a válaszadók 67, illetve 49 százalékának véleménye szerint.
Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetője szerint az emberek Magyarországon is egyre tudatosabbak, az érzelmek helyett sokkal inkább racionális szempontból közelítik meg a vásárlást. Emiatt a korábban jól bevált – elsősorban befolyásolásra épített – hirdetési és értékesítési eszközökkel már nehezebb mozgósítani, ami új megközelítést igényel a gyártók és forgalmazók részéről.