tévéSmaci

Oh, az a rémes hódkirály!

  • tévésmaci
  • 2018. március 15.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché a varázslással bíbelődtek, nagy volt a munkamegosztás – kezdetben. Troché nézte a tájat, Sztupa pedig átalakította – szeme egy villanásával, nyilván – a környezetet: a csukott ablak valahogy kinyílott, a könyvek helyet cseréltek a polcon, a biztonsági öv kinyílott vagy éppenséggel bekapcsolódott, a csoki megevődött, vagy csak köddé vált hirtelen. Aztán fordítva. Troché megcsinálta ugyanezeket a mutatványokat, csak visszafelé, míg Sztupa nézte a tájat, vagy befogta a szemét. Kinyílott, ami becsukódott, bekapcsolódott, ablakok, könyvek, biztonsági és kockázati övek, csak valahogy a megevődött csokoládé nem evődött vissza, de amikor már mélyebben jártak benne a varázslásban, ez is megoldódott. Csak úgy nőtt ki a földből a sok csoki, mint a pelyva vagy a dudva. Egy kis tábla csoki itt (mondjuk, a polcon, az asztalon vagy sunyin meglapulva a szekreter tetején), egy nagy tábla meg amott (máshol). Egészen addig, míg a varázslások e végtelen sorát megszakította egy egészséges tüsszentés (az elefántok is a szívükhöz kaptak hallatán a manézsban, pedig játszott a zenekar is, pontosabban a dob pergett olyan cirkuszosan). Gyorsan keríteni kellett egy zsebkendőt, épp Troché varázsolt, de ő még egy nyomorult pézsét sem tudott könnyen elővarázsolni, nemhogy valami finomabb holmit. Ha pedig nem megy varázslással, jöjjenek a hagyományos módszerek, azok közül is elsőül a keresgélés. Mely keresgélés során rögtön ráakadtak Troché titkos csokoládéraktárára. Kis szekrényke volt, billenő ajtóval, alig fért el benne az a 4-5 szelet csoki, amelyek történetesen pont olyanok voltak, amilyeneket az utóbbi időben Troché elővarázsolt. Sztupa könyörtelenül, hidegvérrel csapta le a lebukást.

Pénteken (16-án) délután, háromnegyed hat körül a Szép remények 1998-as, erősen modernizált, mégis tök hagyományos kiszerelésével támad az HBO. S hát olyan ez, mint a Nagy Levin nevű ponyvafigura esete a halételekkel, minden jöhet, a rossz is mennyei belőle. Ez pedig nem is rossz, a Magwich (itt a modernizáció jegyében Lustig) szerepét gyakorlatilag széttrollkodó Robert de Nirót leszámítva még a sztárok is hozzák a jobbik pofájukat, s Kim Dickens fellép egy kisebb szerepben (majd pont őt lehetett volna kihagyni). Hasznos lehet maradni eztán is a csatornán, lévén kilenckor belefognak a Rellikbe, aminek a címét nem kell lefordítanom, csak vissza: Killer ugyebár. S ez lesz a veszte is, mindannyiunk veszte, a brit sorozat ugyanis egy rendes díszíájos krimi lenne, csak visszafelé elregélve. Úgy meg hiába is van benne Ray Stevenson vagy a szépséges Jodi Balfour, megette a fene az egészet. Este tíz után a Dunán az utolsó nagy filmrendezők egyikének elég új, 2016-os munkája kerül a közönség elé: nyilván ez a hét fő látnivalója. Az Én, Daniel Blake Ken Loach-tól.

Szombaton lesz azért még egy Hair a Film Mánián, s ha valaki nagyon belepistulna tőle Milos Formanbe, vasárnap megnézheti a Cinemaxon a Larry Flynt, a provokátort is. Ha ettől meg a csehekre kapna rá, szerdán lesz a Dunán Szigorúan ellenőrzött vonatok. Ha attól meg a filmművészetre, akkor egyfelől téved, másfelől lesz neki Az édes élet a Cinemax 2-n. Csak semmi tévé, mondta a híres Churchi.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.