Tévé

Régóta dédelgetett

Story Extra

Interaktív

Pár esztendeje, forradalmas-reklámadós időkben sokan fordultak hatalmas várakozásokkal az RTL Klub Híradója felé, s habár a valóság hamar leszámítolta e túlzott reményeket, azért a csatorna hírszolgáltatói tevékenysége máig tiszteletre méltó.

Például a hírek fontosságának bizonyságaként a hat órakor kezdődő főhíradó előtt immár egy majd’ félórás bulvárhíradót is sugároznak a hétköznapokon! Igaz, ezen a téren a Fókusz már eddig is példás szorgalommal működött, ám a bulvár burjánzását látva igencsak indokolt volt megkettőzni a figyelmet. Annál is inkább, hiszen valahol rendszeres foglalkoztatást és szereplési lehetőséget kellett találni a csatorna kincset érő szerzeményének, Szabó Zsófinak is, és testhezállóbb műsort aligha lehetett volna kiötleni, mint egy efféle bulvárhíradót. Ahogy a régi világban léteztek úgynevezett telefonkönyv-színésznők (akik csupán a telefonkönyvben szerepeltek ezzel a megjelöléssel, s amúgy egy jóval ősibb mesterséget űztek), úgy ma szép számmal akadnak bulvárszínésznők, akikkel kapcsolatban nem nagy szerepeket, hanem sokkal inkább volt és jelenlegi partnereket tud csupán felsorolni a mégoly figyelmes és naprakész közönség. S nem kétséges, ennek az új színésznőtípusnak a nagy reményekre hivatott Szabó Zsófi az egyik legjellegzetesebb képviselője.

A híradó, amelyet Szabó Zsófi nap mint nap kicsattanó derűvel az arcán konferál végig, egyébiránt csupán mérsékelten eredeti, és leg­inkább talán a reklámbújtatásban bizonyul ötletesnek. Mondjuk abban, ahogy a sztárok meglepő hobbijait összegyűjtő anyagban Angelina Jolie kard- és tőrgyűjteménye meg Ryan Gosling kötögető szenvedélye után máris rögvest Csomor Csillánál járunk, aki – „régóta dédelgetett vágyát megvalósítva” – színiiskolát nyitott: jelenleg hathetes kurzusokat tart, nyárra pedig színészmesterség-tábort szervez. Éppígy garantált helye van természetesen a Story Extrában annak is, ahogy „az Éjjel-nappal Budapest Karoláját”, ezt az ízig-vérig „bevállalós csajt” terepralizni viszi „új hódolója”, a szintén mindössze keresztnévvel rendelkező Nimród.

Vannak azután állandó rovatok, a nap posztja meg a nap kérdése. Az utóbbiban Bánfalvy Ágnes, Papadimitriu Athina és más sztárok vallhatják meg, hogy például ők „hisznek-e az ufókban?” (Nos, meglepőnek tűnhet, de van, aki hisz, s van, aki épp ellenkezőleg.) A névadó Story magazin szellemében rendre egymás mellé kerülnek a műsorban a világsztárok és a hazai csillagok életének vadonatúj eseményei: Mila Kunis a második babáját várja és Forgács Gábor immár kétszeres nagypapa – alig néhány hónapja. No és természetesen megtapasztalhatjuk a bulvár népfrontos, a politikai megosztottságról mit sem tudó, áldott békéjét is, amely a Pesti Magyar Színháztól a Várkert Bazárig magához ölel fiatalt és öreget, színészt és modellt, szóvivőt és országimázs-rendezvényre delegált táncos csapatot egyaránt. S tessék, aztán jön hatkor a valódi híradó, és rombolgatja ezt a szép idillt! Hát illik-e ez?

RTL Klub, június 16–17.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.