Tévé

Semmit a szemnek!

Anikó Show

Interaktív

Van egy kislány, Anikó, rózsás tünemény, aki most újabb nagy lehetőséget kapott az RTL-től: keresztnevesített show-műsorával Sebestyén Balázs és Erdélyi Mónika nyomdokába, valamint örökébe léphet a délutáni műsorsávban.

Nádai (korábban Éjjel-Nappal Budapest, született VV) Anikó az RTL Goldon, vagy­is a csupa ősrégi ismétlés legújabb mellékcsatornáján jutott ehhez a ziccerhez, elődeinek műsorai előtt-után, a jószerint egyetlen jelen idejű program címszereplőjeként.

A kivételezett helyzet persze legalább annyira veszedelmes is lehet, hiszen a néző rögtön összehasonlíthatja egymással a dicső múlt és a jelen show-mestereit. Mondjuk azt vizsgálva, hogy vajon Anikó állja-e a versenyt Balázs pimasz humorával vagy Mónika társadalmi mélyfúrásokra vállalkozó elkötelezettségével és empátiájával?

Nos, Nádai Anikó teljesítménye kiállja az efféle összehasonlításokat, s habár a gondosan szélesre feszített mosolyú fiatalasszony az adások jelentős részében félreismerhetetlenül távirányítottnak bizonyul, a jelenléte mégis okvetlenül adekvát a helyzettel és a korral. Merthogy már 2017-ben járunk, ezt rögvest a főcímben és a műsorközi inzerteken egyaránt tékozló bőséggel alkalmazott hashtagjelek is nyilvánvalóvá teszik számunkra. 2017-ben pedig már nemhogy Balázs spontaneitása és Mónika komolysága, de bizony akár Mónika spontaneitása és Balázs komolysága is túlságosan sok lenne. Anikó viszont képes derűs-semlegesen levezetni a rutinosan bevilágított semmit – és ez ma komoly erényszámba megy a képernyőn, még ha elsőre tán furcsának is tűnhet, hogy a műsorvezető mindössze ekképp kommentálja az egyik stúdióvendég vakvéletlenségből szóba kerülő angliai diplomaszerzését: „Az szép dolog.”

Apropó, vakvéletlen, a múlt pénteki adás (#vakrandi) „pasik” és „csajok” párjait hozta össze, szembekötős tipi-tapi és rögtönzött nyálcsere segítségével. Merthogy, mint az többször is elhangzott a vendégek szájából, „nagyon fontosak a belső értékek”, így aztán a látást meg a hiú külsőségeket nyugodtan ki is lehetett kapcsolni az ismerkedés első szakaszából. „Ebből randi lesz, gyerekek” – állapította meg itt is, ott is jó előre a Cupido gyanánt közreműködő Anikó, és az események rendszerint őt igazolták. A szőkeségekért lelkesülő bokszoló például csodálatos módon kedvére valónak találta a bokszolókért rajongó szőkeséget – és viszont. „Szerelem első látásra” – a romantika kedvelői számára még ez a megható fordulat is előkerült, elvégre „laza Tomi” és a többiek éppúgy az igaz szerelmet keresték, akárcsak a képernyőt bámuló sokaság.

S ha netán a szerelemre nem is találna rá a néző, hát fület gyönyörködtető nyelvi jelenségek az Anikó Show-ban szintúgy szép számmal előfordulnak, akárcsak az e téren feledhetetlen érdemű Balázs Show és Mónika Show adásaiban. „Jobb, amire számítottam” – a szemkötő levétele után elhangzó eme megállapítás például múlt pénteken azt jelentette: jobb, mint amire számítottam – és ilyesformán az elkedvetlenedés helyett éppenséggel az öröm kifejezésére szolgált. Profi nyelvészek, amatőr nyelvművelők és a magyar nyelv egyszerű szerelmesei, fel hát a szemkötővel, és hallgassátok figyelmesen az Anikó Show adásait!

RTL Gold, július 14.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.