Szüret 2023/46.

  • Narancs
  • 2023. november 15.

Interaktív

Mókás és dühítő gyűjtemény a heti sajtóból. Többnyire az utóbbi. 

Az a vezetés, amelyik ma Brüsszelben van, egy globalista elit megbízását teljesíti, tehát ők nem a mi embereink.

Orbán Viktor a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában

CEMENT   MÁSKÉNT   LEGENDÁS   HIÁNYPÓTLÓ

 

A nemzetért dolgozni mindenkor betonszilárdságú tartást ad. Ez teheti a nemzetünket is „tartásos nemzetté” – mondta Szili Katalin miniszterelnöki főtanácsadó. (…) Szili Katalin beszélt arról is, hogy a Rákóczi Szövetség által az elmúlt három évtizedben épített közösségek a „nemzet cementjévé” váltak. Ez a közösségépítő munka soha nem fejezhető be, nem zárható le, ma is sikerrel folytatódik mind a Kárpát-medencében, mind a diaszpórában – fűzte hozzá.

MTI

Az egyházi óvoda nem teológiai ismereteket ad át, de bizonyos vallásos érzékenységet, nyitottságot már a legkisebb korban is meg lehet éreztetni a gyerekekkel – mondta Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes csütörtökön Zalaegerszegen. (…) Semjén Zsolt úgy vélekedett, az egyházi oktatási-nevelési intézmények különleges ereje, hogy „tisztában vannak az ember antropológiájával”, test, szellem, lélek összetettségével, egységével. Az ilyen intézményekben a testet a tornaterem, a szellemet a könyvtár, a lelket a kápolna szimbolizálja.

MTI

A házelnök azt mondta: napjainkban az európai embereknek a józan észre való képességét, a normalitást akarják megtörni és felszámolni egy ideológiai-mentális agresszió eszközével azok, akik úgy remélik, hogy ennek a hatalomtechnikai műveletnek a nyertesei lehetnek. Az Európában most „kibontakozó agresszióra” példaként hozta az 1966 és 1976 között Kínában „dúló” úgynevezett kulturális forradalmat. Akkor hivatalosan ez volt a neve „a mai európai önpusztításhoz hasonló kínai öngyilkossági kísérletnek” – mondta Kövér László.

MTI

A filmügyi kormánybiztos arról is beszélt, hogy Magyarország a magas minőségű filmek és a tévésorozatok számára ugyancsak megnyitotta kapuit. „Magyar filmmel nem könnyű jelen lenni az amerikai vagy a nemzetközi filmes piacon, de ha partnerekre, produceri és forgalmazó társakra találunk, egyre magasabb pozíciókba kerülhetünk, mert a kapacitásunk elég nagy ezen a területen.”

Index.hu

Kivételes művészetéről, családi drámákról és súlyos betegségéről is beszélt a Nemzeti Színház nagy színésze, Blaskó Péter, a Nemzet Művésze a Századvég YouTube-csatornájának, a Kontextusnak adott interjújában. Részletesen elmondta, hogyan állt bosszút rajta Alföldi Róbert, amiért nem vette át a Kossuth-díjat Gyurcsány Ferenctől, és persze azt is, hogy mit gondol a mai világról vagy éppen arról, hogy miért veszélyes ma kereszténynek lenni.

Az Origo.hu ajánlója

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.