Nincs megnyugtató változás: továbbra is magasak a számok

  • narancs.hu
  • 2021. március 21.

Katasztrófa

Tízezer felett van a napi fertőzöttek száma, több mint ezren vannak lélegeztetőgépen.

Meghalt 194 többségében idős, krónikus beteg, és újabb 10 625 magyar állampolgárnál mutatták ki a koronavírus-fertőzést. Eddig 1 millió 563 ezer 242 embert oltottak be Magyarországon, közülük 474 891-en már a második adagot is megkapták.

 A mai adatokkal 571 596-ra nőtt a Magyarországon azonosított fertőzöttek száma. Az elhunytaké 18 262-re emelkedett, a gyógyultak száma 369 998.

    Az aktív fertőzöttek száma 183 336-ra nőtt. Kórházban 10 652 koronavírusos beteget ápolnak, közülük 1273-an vannak lélegeztetőgépen.

    Hatósági házi karanténban 50 512-en vannak, a mintavételek száma 4 283 741-re nőtt.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.