Orbán: Az elmúlt száz évben aligha voltunk mi ilyen jó bőrben

  • narancs.hu
  • 2019. május 14.

Képzőművészet

A miniszterelnök épületet adott át, s azt is bejelentette, hogy az állam vásárolt egy Renoir-képet.

Orbán ma a Liget Projekt keretében megépült Országos Múzeumi Restaurálási és Raktározási Központ átadásán jelentette be, hogy az állam 12,3 millió dollárért (3,5 milliárd forint) megvásárolta Renoir Fekvő nő című festményét a Szépművészeti Múzeum részére – számolt be a hirado.hu. Baán László a múzeum igazgatója elmondta, hogy a közönség május 24-től láthatja a híres mesterművet a Szépművészetiben.

Az átadón Baán köszönetet mondott a kormánynak és Orbánnak azért, amiért a Liget Budapest projektet olyan minőségben vállalta fel, amire „csak a legnagyobb kultúrnemzetek képesek”. De Orbán sem volt rest önmagát dicsérni, beszéde végén azt mondta: ilyen léptékű kulturális fejlesztésre, mint a most átadott központ, csak a leggazdagabb, legerősebb európai nemzetek voltak képesek. Magyarország pedig az elmúlt években annyira megerősödött, hogy „az elmúlt száz évben aligha voltunk mi ilyen jó bőrben”.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.